چهارمین پرواز بمب‌افکن بی-٥٢ آمریکا در آسمان خاورمیانه

CC0 / Pixabay / پنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2021
اشتراک
پنتاگون: دو بمب‌افکن آمریکا بر فراز آسمان خاورمیانه پرواز کردند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده، پنتاگون پرواز دو بمب‌افکن آمریکا بر فراز آسمان خاورمیانه را تأیید کرد.

گفتنی است که روز 7 ماه مارس (یکشنبه) دو فروند جت بمب‌افکن بی-٥٢ ارتش ایالات متحده آمریکا بر فراز آسمان خاورمیانه به پرواز درآمدند. این دو بمب افکن توسط جنگنده های اسرائیلی و عربستان سعودی و قطر همراهی می شدند.

ایران دیوار صوتی اسرائیل را می شکند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
گزارش و تحلیل
ایران دیوار صوتی اسرائیل را می شکند

این پرواز در زمینه تشدید مناسبات بین واشنگتن و تهران در نزدیکی مرزهای ایران به انجام رسید که پروازی بدون توقف بود.

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های اسرائیلی، عربستانی، و قطری این دو بمب‌افکن بی-٥٢ را همراهی کرده‌اند. در این بیانیه آمده است که هدف از این پرواز «بازداشتن تجاوز و مطمئن‌ساختن شرکا و متحدان ایالات متحده نسبت به تعهد ارتش آمریکا به امنیت منطقه است».

حساب رسمی توییتری فرماندهی مرکزی ایالات متحده نیز با انتشار توییتی که حساب‌های رسمی وزارت دفاع عربستان سعودی و قطر نیز در آن ذکر شده‌اند، اعلام کرد:«یک جفت جنگنده بی-٥٢ استراتوفورترس، امروز یک ماموریت گشت‌زنی هوایی چندملیتی را بر فراز خاورمیانه از پایگاه هوایی مینوت، با هدف بازداشتن تجاوز و مطمئن‌ساختن شرکا و متحدان ایالات متحده انجام دادند».

​این هفتمین پرواز بمب افکن های آمریکایی در نزدیکی مرز ایران  طی 4 ماه گذشته است. این هواپیما با جنگنده های «اف -16» همراهی می شد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز 5 ماه مارس رژیم تحریمی علیه ایران را به امضا رساند که واشنگتن در سال 1995 وضع کرده بود. در بیانیه کاخ سفید آمده است که :«اقدامات ایران همچنان خطری برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده آمریکاست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала