سفر هماهنگ کننده اجرای برجام به ایران

© Photo / IRNA«سیمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند
«سیمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایرلند به عنوان هماهنگ کننده اجرای برجام در شورای امنیت سازمان ملل روز یکشنبه برای دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران به تهران سفر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، «سیمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که به عنوان هماهنگ کننده برجام در شورای امنیت سازمان ملل روز یکشنبه با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

 روسیه خواستار تشکیل جلسه ای در اسرع وقت در مورد بازگشت آمریکا به برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
روسیه خواستار تشکیل جلسه ای در اسرع وقت در مورد بازگشت آمریکا به برجام است

در این بیانیه آمده است: «ایرلند از حمایت کنندگان قوی برجام است. ایرلند با توجه به نقش ما به عنوان هماهنگ کننده بر حفظ انجام گفت‌وگوی نزدیک با همه طرف‌های فعال و اصلی برجام و تشویق همه آنها برای بازگشت کامل به تعهدات توافق هسته‌ای تأکید دارد».

این در حالی است که ایران تاکنون دعوت اروپا برای شرکت در نشستی با حضور ایالات متحده در مورد احیای توافق هسته‌ای 2015 را نپذیرفته است.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته گزارش دادند که آمریکا و سه کشور اروپایی باقی‌مانده در برجام قصد دارند تا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کنند که در آن از ایران به دلیل توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام انتقاد شده است.

اما غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنجشنبه با اعلام خبری کوتاهی به خبرنگاران گفت: در اثر تلاش‌های گسترده دیپلماتیک، فرایند صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام متوقف شد.

در همین رابطه نماینده آمریکا در آژانس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور ارائه قطعنامه به شورای حکام را متوقف می‌کند و تا نشست بعدی به ایران فرصت همکاری لازم خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала