واکنش تند نتانیاهو به آغاز تحقیقات دادگاه لاهه درباره "جنایات اسرائیل"

© REUTERS / Alex Kolomoiskyواکنش تند نتانیاهو به آغاز تحقیقات دادگاه لاهه درباره "جنایات اسرائیل"
واکنش تند نتانیاهو به آغاز تحقیقات دادگاه لاهه درباره جنایات اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
اشتراک
نخست‌وزیر اسرائیل تصمیم دیوان کیفری بین الملل برای آغاز تحقیقات رسمی درباره جنایت‌های جنگی ارتش این کشور در اراضی فلسطینی را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در مصاحبه با فاکس نیوز آمریکا، تصمیم دیوان کیفری بین الملل برای تحقیقات رسمی درباره جنایت‌های جنگی احتمالی اسرائیلی ها در اراضی فلسطینی را محکوم کرد و گفت: در هر جایی با این تصمیم مقابله خواهم کرد.

آمریکا و اسرائیل تلاش دادگاه لاهه برای بررسی جنایات جنگی اسرائیلی ها را محکوم کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
آمریکا و اسرائیل تلاش دادگاه لاهه برای بررسی "جنایات جنگی" اسرائیلی ها را محکوم کردند

وی مدعی شد:" من معتقدم که این یک تصمیم توهین آمیز علیه تنها دولت دموکرات در خاورمیانه است. آن‌ها چرا سوریه را محاکمه نمی‌کنند. این دشمنی محض با یهودیت است. این توهین به تمام دموکراسی‌هاست."

فاتو بن سودا، دادستان دیوان کیفری بین الملل چهارشنبه اعلام کرد، پایه و اساس محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد اراضی فلسطینی شاهد جنایت‌های جنگی از سوی طرف‌های شرکت کننده در جنگ ۲۰۱۴ غزه بوده است.

وی اعلام کرد، دفترش تحقیقات رسمی را درباره جرایم جنگی رخ داده آغاز کرده است.

همچنین کاخ سفید امروز جمعه اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طی تماسی تلفنی، تلاش های دادگاه بین المللی کیفری (لاهه) برای آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی احتمالی اسرائیل در سرزمین های فلسطینی را محکوم کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала