گروسی: در آوریل در ایران نشست فنی برگزار می کنیم

© AP Photo / Ronald Zakگروسی: در آوریل در ایران نشست فنی برگزار می کنیم
گروسی: در آوریل در ایران نشست فنی برگزار می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
اشتراک
رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعلام نمود که این آژانس قصد دارد اوایل ماه آوریل در ایران نشست فنی برگزار کند.

به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری گفت:" ما روند تجزیه و تحلیل هدفمند اوضاع را با نشست فنی که اوایل ماه آوریل در ایران برگزار خواهد شد، آغاز خواهیم کرد، جلسه ای که امیدوارم نشست های فنی و سیاسی دیگر در پی داشته باشد. لازم است فرایند را آغاز کنیم."

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2021
آغاز دومین سفر گروسی به ایران

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که بررسی مسائل حل نشده از حدود "نامه نگاری و پیام" فراتر رود و طرفین به درک و تفاهم برسند.
رافائل گروسی همچنین در خصوص اینکه روابط ایران و آژانس صرفا فنی است، تاکید کرد: "ما کانال های فنی می گشائیم. این چیزی است که ما می توانیم انجام دهیم. ما در سطوح .سیاسی نیستیم بلکه راه حل های فنی ارائه می دهیم

گفتنی است، در ۱۵ فوریه ۲۰۲۱ ایران به آژانس اطلاع داد که «اقدامات داوطلبانه شفاف سازی را چنان که در برجام مقرر شده است» از جمله مقررات پروتکل الحاقی و دستورالعمل ۳.۱ اصلاح شده مقررات متمم توافق پادمانی ایران را در ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ متوقف می‌کند. من پیش‌تر اطلاع داده بودم که متوقف کردن یا محدود ساختن فعالیت‌های راستی‌آزمایی و بازرسی آژانس در این مرحله، تاثیری جدی بر توان آژانس در زمینه گزارش دادن اجرای تعهدات ایران خواهد گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала