احتمال نامزدی پمپئو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در امریکا

© REUTERS / OCTAVIO JONESاحتمال اعلام نامزدی پمپئو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در امریکا
احتمال اعلام نامزدی پمپئو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در صورت نامزد نشدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را منتفی نمی داند.

به گزارش اسپوتنیک ، پمپئو در پاسخ به سوال مجری برنامه شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در مورد اینکه آیا در صورت عدم شرکت ترامپ در انتخابات، به فکر کاندید شدن برای ریاست جمهوری خواهد بود، گفت " من همیشه آماده مبارزه بوده ام. من به فکر آمریکا هستم . ما مدتهاست که بخشی از جنبش محافظه کارانه هستیم. من تلاش می کنم که این کار را ادامه دهم".

واکنش پمپئو به احتمال بازگشت آمریکا به برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
واکنش پمپئو به احتمال بازگشت آمریکا به برجام

پیش از این ، ترامپ گفته بود که ممکن است تصمیم بگیرد که دوباره نامزد ریاست جمهوری شود. بلومبرگ به نقل از منابع خود اطلاع داد که ترامپ به طور جدی این احتمال را بررسی می کند. خاطرنشان می شود که ،مشاوران ترامپ نمی خواهند وی به همراه  مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور کاندید شود، بلکه می خواهند شخص دیگری را انتخاب کنند. منابع افزودند که ترامپ در مورد گزینه های جایگزین پنس بحث کرده است.

در تاریخ 6 ژانویه، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، پس از تجمع در واشنگتن به کاخ کنگره حمله کردند و کار کنگره برای چند ساعت قطع شد. در نتیجه شورش ها، یک تظاهرکننده و یک پلیس کشته شدند و سه نفر دیگر نیز به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند. پس از آنکه مقامات انتظامی آشوبگران را از ساختمان کنگره خارج کردند، نمایندگان کنگره پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را تأیید کردند. مجلس نمایندگان ترامپ را به اتهام تحریک شورش استیضاح کرد، اما سنا وی را تبرئه کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала