دمشق: تجاوزات آمریکا به خاک سوریه باید فورا متوقف شود

© AP Photo / Bebeto Matthewsشورای امنیت سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
سوریه از شورای امنیت درخواست کرد در رابطه با تجاوز آمریکا به دیرالزور اقدام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سانا»، وزارت خارجه سوریه در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت بر ضرورت عمل کردن شورای امنیت به مسئولیت خود و تحرک فوری برای توقف و جلوگیری از تکرار آن تاکید کرد.

در این نامه آمده است:« این تجاوز با نقشی که ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت دارد، متناقض است، شورایی که مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

تجاوز اخیر آمریکا به استان دیرالزور در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق و بمباران مواضعی در این استان، حلقه جدیدی در سلسله تجاوزات مکرر آمریکا تحت بهانه های واهی قلمداد شده است که مسئولان دولت آمریکا برای توجیه تجاوزات خود مطرح می کنند.

پنتاگون جزئیات حمله هوایی به سوریه را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
پنتاگون: در حمله به سوریه از دو جنگنده F-15 و 7 بمب هدایت‌شونده استفاده شد

این تجاوز منجر به پیامدهایی می شود که می تواند سبب تشدید اوضاع در منطقه شود و نیز نشانه منفی از سیاستهای دولت جدید آمریکاست که باید به قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت مرتبط با حفظ وحدت حاکمیت و استقلال سوریه پایبند باشد.

دمشق بار دیگر از شورای امنیت خواست به مسئولیت خود در حفظ امنیت و صلح بین المللی عمل کرده و فوراً برای توقف تجاوزگری و جنایات یک عضو دائم خود علیه دولتی دارای حاکمیت و عضو موسس سازمان ملل دخالت کرده و مانع تکرار سیاستهای تجاوزکارانه ای شود که تنها منجر به ایجاد هرج و مرج و نابودی زیرساختهای سوریه و افزایش تنش در منطقه و جهان می شود که مستقیماً به نفع گروههای تروریستی مسلح است».

شایان ذکر است که روز 25 فوریه، جان کربی سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده بود که به دستور رییس جمهور بایدن ، نیروهای ارتش آمریکا اوایل عصر امروز حملات هوایی علیه زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

وی مدعی شد که  این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه  پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است. این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی استفاده می‌شد، از بین برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала