سناتور روس: تجاوز آمریکا به سوریه منجر به افزایش تنش و برهم خوردن برجام می شود

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر سیاستمدار روس : تجاوز آمریکا به سوریه منجر به افزایش تنش و برهم خوردن برجام می شود
سیاستمدار روس : تجاوز آمریکا به سوریه منجر به افزایش تنش و برهم خوردن برجام می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
اشتراک
کنستانتین کوساچف ، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون ، مجلس علیای پارلمان روسیه روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد تجاوز نظامی ایالات متحده دبه سوریه منجر به افزایش تنش در منطقه و ایجاد اختلال در روند عادی سازی تعامل واشنگتن و ایران در چارچوب توافق هسته ای برجام با تهران می شود.

به گزارش اسپوتنیک، این سناتور روس گفت: "یک قضیه فوق العاده عجیب است  که چهار کشور ایالات متحده ، عراق ، ایران و سوریه در آن درگیر هستند اما تنها یکی از آنها - ایالات متحده - آشکارا با مجوز در سطح دولتی از نیروی نظامی استفاده می کند."

مسکو حمله آمریکا به سوریه را محکوم می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
مسکو حمله آمریکا به سوریه را محکوم می کند

به گفته وی ، این در شرایطی اتفاق می افتد که شرایط و جزئیات شلیک موشک به "منطقه سبز" در بغداد در 22 فوریه کاملاً مشخص نیست و اطرفهایی  که مسئول این موشک باران هستند به مبتذل ترین روش  از بین مخالفان ژئوپلیتیک تعیین  می شوند".

کنستانتین کوساچف ، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون ، مجلس علیای پارلمان روسیه در پایان گفت: "به این ترتیب  ایالات متحده آمریکا بار دیگر حق تحقیقات ، صدور حكم و اجرای آن در خارج از حیطه قضایی و بدون رعایت موازین و اصول حقوق بین الملل را برای خود قائل می شود. به این ترتیب این قضیه  از حالت یک قضیه عجیب خارج شده و خطرناک می شود چون بر اثر آن احتمال تشدید رویارویی نظامی در منطقه  و برهم خوردن روند عادی سازی تعامل بین ایالات متحده و ایران در چارچوب برجام (برنامه جامع اقدام مشترک برای برنامه هسته ای ایران) به وجود می آید".

پیشتر لوید آستین ، وزیر دفاع آمریكا اعلام کرده بود ایالات متحده با تكیه به اطلاعات دریافتی از طرف عراقی به سوریه حمله كرده است.

پیش از این  پنتاگون اطلاع داده بود كه ایالات متحده به چندین تاسیسات در مرز سوریه و عراق حمله كرده که تعدادی از گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران از جمله كتائب حزب الله و كتائب سید الشهدا از آنها استفاده می کردند. وزارت دفاع آمریكا تأكید كرد كه این پاسخی به حملات اخیر به نیروهای مسلح آمریكای و ائتلاف در عراق بوده است.

جان کربی،  سخنگوی پنتاگون  نیز گفته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور حمله به سوریه  را صادر کرده است.

برخی منابع می گویند هواپیمای آمریکایی نقاط بین «ابوکمال» و «القائم» در مرز سوریه و عراق را هدف قرار داده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала