سازمان ملل از گزارش ایران از سقوط هواپیمای اوکراینی انتقاد نمود

© Sputnik / Iranian Red Crescent Societyسازمان ملل از گزارش ایران از سقوط هواپیمای اوکراینی انتقاد نمود
سازمان ملل از گزارش ایران از سقوط هواپیمای اوکراینی انتقاد نمود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
یک کارشناس سازمان ملل می‌گوید گزارشی که ایران درباره سرنگونی "غیرعمدی" هواپیمای اوکراینی در سال گذشته ارائه داده، حاوی ابهامات زیاد است.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از نمایندگان سازمان ملل از ایران خواست تا گزارشی صادقانه‌تری از سقوط هواپیمای اوکراینی بدهد.

پایان رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی در دادسرای نظامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2021
پایان رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی در دادسرای نظامی ایران

خانم اگنس کالامار، گزارشگر ویژه در دفتر کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام نمود که ایران شرایط و علت سقوط هواپیمای مزبور را عمدا دستکاری کرده است.

خانم کالامار گفت: گزارش‌های رسمی ایران در خدمت ایجاد حداکثر ابهام و حداقل روشنگری است". وی در نامه ای در ۴۵ برگ را منتشر کرد که با پرسش‌های فراوان در ماه دسامبر گذشته برای مقامات ایران فرستاده اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

گفتنی است، یوگنی ینین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین پیش از این گفت: " کی‌یف اطلاعاتی در مورد مظنونان سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی که در اوایل سال 2020 در نزدیکی تهران سرنگون شد، ندارد."

اخیرا رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، شکرالله بهرامی گفت که دادستانی ارتش ایران تحقیقات در مورد پرونده بوئینگ اوکراین را به پایان رسانده و کیفرخواست در این پرونده در حال آماده سازی است.

بر اساس بیانیه ینین، طرف اوکراینی با طرح پیشنهادی برای انجام مشترک بازجویی‌ها و سایر اقدامات تحقیقاتی به مقامات ایران مراجعه کرد اما پاسخ مثبتی دریافت نکرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала