بررسی پیشنهاد اروپا برای برگزاری جلسه غیر رسمی برجام با حضور آمریکا

© AP Photo / Vahid Salemiبررسی پیشنهاد اروپا برای برگزاری جلسه غیر رسمی برجام با حضور آمریکا
بررسی پیشنهاد اروپا برای برگزاری جلسه غیر رسمی برجام با حضور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
اشتراک
عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران بیان داشت که اقدام ایران در ۵ اسفند به معنای خروج از برجام نیست.

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی در مصاحبه ای با صدا و سیمای ایران تاکید کرد که بازگشت آمریکا به برجام بدون برداشتن تحریم‌ها موضوعیت ندارد و افزود: از نظر ما وقتی آمریکا دوباره عضو برجام می‌شود و 1+4 زمانی به 1+5 تبدیل می‌شود که آمریکا تحریم‌های خود را برداشته و ما به وضعیت قبل از خروج آمریکا از برجام بازگردیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص اظهارات جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اکنون بورل اعلام کرده آمادگی دارد از اعضای فعلی برجام یعنی 1+4 و ایران برای یک جلسه غیررسمی و از آمریکا به عنوان مهمان برای تدوین نقشه راه آینده دعوت کند چون با موضع ایران کاملا آشناست.

برجام در سایه تلاش آمریکا برای جلوگیری از عرضه سلاح به ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2021
گزارش و تحلیل
برجام در سایه تلاش آمریکا برای جلوگیری از عرضه سلاح به ایران

عراقچی خاطر نشان کرد: حال ما، در حال بررسی این پیشنهاد بورل هستیم و با بقیه دوستان و شرکای خود مثل چین و روسیه در حال مشورت هستیم اما علی الاصول تصور می‌کنیم بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهداتش و لغو تحریم‌ها، به مذاکره‌ای نیاز ندارد.

عراقچی بیان داشت که ما به صورت اصولی نیاز به گفت‌ وگو نداریم و ادامه داد: ممکن است برخی گفت‌ وگوهای فنی و ترتیبات عملیاتی نیاز باشد و تشکیلات بورل می‌توانند ترتیبات آن را بدهند ولی به صورت اصولی احتیاجی به گفت‌ وگو نیست. علی ایحال ما در حال بررسی پیشنهاد بورل هستیم و بعد از بررسی، نظر خود را اعلام می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала