جمع آوری امضای نمایندگان مجلس برای ضرورت اجرای قانون لغو تحریم ها

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
اشتراک
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه نامه ای را برای ضرورت اجرای قانون اقدام راهبردی به منظور لغو تحریم ها امضاء کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمود نبویان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها در حال جمع آوری امضا از نمایندگان مجلس است.

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: نبویان در حال جمع آوری امضا از نمایندگان درباره ضرورت اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران است و در این نامه آمده است که نمایندگان روی مواضع خود در اجرای این قانون مُصر هستند.

در ماده ۶ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ذکر شده است: «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد از جمله کشورهای ۴+۱ (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون در مجلس شورای اسلامی [۵ اسفند ماه]، نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند پروتکل الحاقی را متوقف کند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала