حمایت فرانسه، آلمان، اتریش و ایتالیا از «اسپوتنیک وی» روسیه

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن روسی "اسپوتنیک وی"
واکسن روسی اسپوتنیک وی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2021
اشتراک
سیاستمداران کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش و ایتالیا معتقدند که مردم باید از حق انتخاب واکسن برخوردار باشند.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دمیتریف رئیس بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم  روسیه اعلام کرد که مسکو شاهد حمایت واکسن ضد کرونا « اسپوتنیک وی» از سوی کشورهای آلمان، فرانسه، اتریش و ایتالیاست.

وی در مصاحبه با شبکه رادیویی اتریشی « Ö1»، گفت:« سیاستمداران این کشورها معتقدند که مردم باید از حق انتخاب واکسن برخوردار باشند.

به گفته وی، همه سعی می کنند در واکسن نوعی برخورد سیاسی پیدا کنند که در واقع چنین نیست. وی خبرداد که هم اکنون روسیه با چند شرکت اتریشی در حال مذاکره جهت تولید واکسن روسی است.

وی در ادامه افزود:« ما می خواهیم تولید مشترک واکسن روسی در اتریش را آغاز کنیم. علاوه بر آن می خواهیم که این واکسن در اتریش تولید و از این کشور به کشورهای دیگر صادر شود».

حجاب در اتریش آزاد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2020
لغو قانون ممنوعیت حجاب در اتریش

واکسن «اسپوتنیک وی» در ماه مه سال 2020 توسط مرکز ملی تحقیقات علمی ویروس شناسی «گامالیا» در روسیه ساخته شد. این واکسن با استفاده از ادنوویروس انسانی ساخته شده و یکی از ارزانترین واکسن های جهان است. هر دوز آن 10 دلار قیمت دارد.  تا پایان سال گذشته، این واکسن برای واکسیناسیون عمومی در روسیه مورد تأیید قرار گرفت که واکسیناسیون شهروندان روسیه در دسامبر سال 2020 آغاز شد که برای شهروندان روسیه کاملا رایگان است.

واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت موسسه میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسن ثبت‌شده در جهان است. این واکسن در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسن روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

مطابق با اطلاعات بنیاد سرمایه گذاری های مستقل روسیه،  واکسن « اسپوتنیک وی» در 16 کشور جهان به ثبت رسیده است. انتظار می رود که طی چند روز آینده، شهروندان بولیوی، قزاقستان، ترکمنستان، فلسطین، امارات متحده عربی، پاراگوئه، مجارستان، ارمنستان، الجزیره، بوسنی و جمهوری صربستان، ونزوئلا و ایران با واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه واکسینه بشوند.

بیش از 50 کشور درخواست دریافت 1.2 بیلیون دوز واکسن « اسپوتنیک وی» را برای شرکای بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم روسیه در هند، برزیل، چین، کره جنوبی ارسال کرده اند و دیگر کشورها در حال تولید این واکسن برای بازار جهانی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала