رئیس شورای اروپا در گفتگو با روحانی در مورد خروج ایران از تعهدات برجام ابراز نگرانی کرد

CC BY 2.0 / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseres / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseresرئیس شورای اروپا در گفتگو با روحانی در مورد خروج ایران از تعهدات برجام ابراز نگرانی کرد
رئیس شورای اروپا در گفتگو با روحانی در مورد خروج ایران از تعهدات برجام ابراز نگرانی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
اشتراک
رئیس شورای اروپا چارلز میشل در گفتگوی تلفنی با حسن روحانی ابراز نگرانی خود را در مورد خروج ایران از تعهدات برجام را اعلام داشت.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس شورای اروپا ، پنجشنبه در بروکسل اعلام نمود که وی در گفتگو با روحانی در مورد خروج ایران از تعهدات برجام ابراز نگرانی کرد.

هایکو ماس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
اقدامات اخیر ایران چه تأثیری بر برجام خواهد داشت؟

در این گزارش آمده است: "رئیس شورای اروپا از اقداماتی كه موجب خروج از تعهدات ایران بر اساس توافق نامه می شود نگران است، از جمله تصمیم اعلام شده برای تعلیق پروتكل الحاقی باعث نگرانی می شود".

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала