اولیانوف: برجام به نفع کل جامعه جهانی است

© Sputnik / Alexander Natruskinاولیانوف: برجام به نفع کل جامعه جهانی است
اولیانوف: برجام به نفع کل جامعه جهانی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان های بین‌ المللی در وین تاکید کرد که توافق اتمی برجام به نفع کل جامعه جهانی است.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در واکنش به توئیت ریچارد گلدبرگ مشاور ارشد در بنیاد آمریکایی و ضد ایرانی دفاع از دمکراسی‌ها در توئیتر نوشت: متاسفانه برخی نمی ‌توانند این را درک کنند که برجام هم در راستای منع گسترش تسلیحات هسته ای و هم به نفع آمریکا، ایران، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، اسرائیل و کل جامعه جهانی است.

​اولیانوف عنوان کرد: اگر از منظر منافع شخصی و خودخواهانه به این مسئله نگاه کنیم، من روسیه را در مکان آخر قرار می دهم.

پیش از این گلدبرگ طی توئیتی مدعی شده بود که ورود روسیه برای میانجی گری در بازگشت ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای به نفع منافع روسیه است نه آمریکا.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین ۲ روز پیش نیز در واکنش به تهدید اخیر آمریکا مبنی بر تحریم شرکت های این کشور در صورت همکاری تسلیحاتی با ایران، در توئیتی خطاب به مقام های آمریکایی نوشت: آیا واقعا فکر می کنید که روسیه به تصمیم های آمریکا اهمیت می دهد؟

اولیانوف در این توئیت با اشاره به امکان تحریم شرکت های روسی یا چینی از سوی آمریکا در صورت همکاری تسلیحاتی با ایران نوشت: من فکر می کنم که همه تحریم های ممکن آمریکا در مورد بخش دفاعی ما (روسیه) وضع شده است.

وی افزود: آیا واقعا فکر می کنید که ما مواظب و نگران تحریم های آمریکا خواهیم بود؟ سیاست ما بطور کامل باتوجه به عوامل دیگر و نه تهدیدها از سوی شما (آمریکا) اجرا خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته، دریافت نامه با موضوع توقف اجرای اقدامات داوطلبانه تهران تحت برجام که کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین از ارسال آن به مدیر کل آژانس خبر داده بود را تایید کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد: ایران روز ۱۵ فوریه (۲۷ بهمن) به آژانس اطلاع داد که این کشور اجرای اقدامات شفاف داوطلبانه تحت برجام را در تاریخ ۲۳ فوریه (۵ اسفند) از جمله پروتکل الحاقی را متوقف می کند.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین الملل پیشتر از تحویل این نامه در عصر روز دوشنبه گذشته به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала