ترامپ تبرئه شد

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiکنگره آمریکا
کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2021
اشتراک
مدیران استیضاح که عضو مجلس نمایندگان هستند از طرف این نهاد نقش دادستان را در جریان محاکمه دونالد ترامپ ایفا می کنند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به نتایج رأی گیری در سنا، دموکرات‌ها با وکلای ترامپ بر سر پایان روند استیضاح به توافق رسیدند.

مدیران استیضاح دونالد ترامپ روز 13 ماه فوریه (شنبه) استیضاح ترامپ نتوانست تعداد کافی رأی اعضای سنای آمریکا را بدست آورد. مدیران استیضاح که عضو مجلس نمایندگان هستند از طرف این نهاد نقش دادستانان را در جریان محاکمه دونالد ترامپ ایفا می کنند. مجلس سنای آمریکا روز شنبه در تحولی غیرمنتظره به احضار شاهدان در جریان رسیدگی به پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور رای داد.

در رای گیری روز شنبه مجلس سنا ۵۵ سناتور به احضار شاهدان رای دادند. پنج عضو جمهوریخواه این نهاد به همراه ۵۰ سناتور دموکرات با احضار شاهدان موافقت کردند.

​تصمیم اکثریت سنای آمریکا برای احضار شاهدان می توانست رای گیری نهایی درباره دومین استیضاح دونالد ترامپ را چند روز به تاخیر بیاندازد. اما با توافق به دست آمده مسیر برای طرح آخرین استدلال های وکلای مدافع دونالد ترامپ و مدیران استیضاح پیش از رای گیری در سنا هموار شد.

مجلس نمایندگان روز ۱۳ ژانویه به استیضاح دونالد ترامپ، رئيس جمهوری وقت آمریکا به دلیل «تحریک به شورش» رای داد. دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ یک هفته پس از آن به پایان رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала