استانداردهای دوگانه و جنگ تجاری جایز نیست

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ویاچسلاو والودین رئیس دومای کشوری روسیه
ویاچسلاو والودین رئیس دومای کشوری روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
والودین: روسیه و ایران درک یکسانی از بسیاری مسائل جهانی دارند.

به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو والودین اظهار داشت که روابط با ایران از حالت خاصی برخوردار است و دو کشور درک یکسانی در خصوص بسیاری از مسائل جهانی دارند.

وی در ادامه افزود:«به عقیده ما، نباید از استانداردهای دوگانه استفاده کرد. ما باید بطور مشترک با آن مبارزه کنیم. ما می بینیم که تحریم ها و جنگ تجاری چه آسیب و ضرری  ببار می آورند».

سخنان سفیر روسیه در ایران درباره تعامل در برنامه هسته‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
سخنان سفیر روسیه در ایران درباره تعامل در برنامه هسته‌ای

وی متذکر شد که آمریکا علیه روسیه، ایران و چین، جنگ تجاری آشکاری براه انداخته و بطور همزمان در رابطه با اروپا، این جنگ بطور استتارشده پیاده می شود.

والودین افزود:«ما مشاهده می کنیم که در بازار انرژی چه اتفاقی در حال وقوع است و آمریکا چگونه سعی می کند گاز گران قیمت خود را به بازار اروپا تحمیل کند و جای گاز ارزان روسیه را بگیرد. این همان جنگ تجاری است».

وی فراخواند با توجه به تصمیمات سازمان ملل عمل شود و از نهادهای بین المللی که مخالف دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل هستند، حمایت شود.

در دیدار روسای مجالس ایران و روسیه در باره مقابله با تروریسم نیز صحبت شد. رئیس مجلس روسیه در این خصوص گفت:« مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر فقط بطور مشترک امکان پذیر است. این مسائل را باید از طریق گفتگو حل و فصل کرد. باید یک برخورد واحد و هماهنگی قوانین طراحی شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала