موضوع گفتگوی قالیباف در مسکو چه بود؟

CC BY 4.0 / The Federal Assembly of the Russian Federation / دیدار قالیباف و والودین در مسکو
دیدار قالیباف و والودین در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
روسای پارلمان های دو کشور توسعه مناسبات بین المجالس را به بحث گذاشتند.

به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو والودین با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران دیدار کرد. در این دیدار روسای پارلمان های دو کشور در باره توسعه مناسبات بین پارلمانی در فرمات های مختلف و همکاری متقابلا سودمند در عرصه تجارت، بهداشت و انرژی بحث و گفتگو کردند.

واکنش دوما روسیه به داده های بلومبرگ درباره پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2020
واکنش دوما روسیه به داده های بلومبرگ درباره پوتین

قرار شد کمیسیون در سطح عالی برگزار شود. رئیس مجلس در این خصوص گفت:« باید گفتگوها در جهت معینی انجام شود، در باره توسعه مناسبات در عرصه انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و هرچه بیشتر امکاناتی برای آن ایجاد شود تا تجارت ایران و روسیه بطور فعال با یکدیگر همکاری کنند تا پروژه های  جدید متولد شوند».

ویاچسلاو والودین گفت:« هم اکنون کارها بشکل صحیحی آغاز می شوند تا بتوانیم  تا اواسط سال جاری، نشست کمیسیون را در سطح عالی در ایران برگزار کنیم و از نمایندگان تجارت و قوه مجریه برای شرکت در آن دعوت کنیم».

وی متذکر شد که باید هر چه سریعتر به احیای  روابط تجاری گذار کنیم که از عواقب پاندمی آسیب دیده است.

ویاچسلاو والودین افزود:« امیدواریم که این سفر امکان طراحی فرمات های جدید ارتباط بین پارلمان های دو کشور را فراهم سازد. جهان به دلیل بروز پاندمی تغییر می کند. ما باید به جستجوی آن ها بپردازیم و به پیدایش راهی برای توسعه روابط  با وجود مسائل مرتبط با ویروس کرونا بیاندیشیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала