اکثر آمریکایی‌ها از محکوم شدن ترامپ حمایت کردند

© Fotolia / Pozdeevvs سنای آمریکا
 سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
نظرسنجی: تصدی سمت‌های دولتی فدرال توسط ترامپ در آینده باید ممنوع شود.

به گزارش اسپوتنیک، «ای.بی.سی نیوز-ایپسوس» یک نظرسنجی جدید انجام داد که نشان داد اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند مجلس سنای این کشور باید در جریان محاکمه مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، این رئیس جمهور سابق کشورشان را محکوم کرده و تصدی سمت‌های دولتی فدرال توسط وی در آینده را ممنوع کند.

بر طبق این نظرسنجی جدید ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها از هر دو اقدام حمایت می‌کنند. با این حال این حمایت عمدتا بر مبنای گرایشات حزبی صورت گرفت. بیش از ۹ تا از هر ۱۰ دموکرات شرکت کننده در این نظرسنجی هم از محکوم کردن ترامپ و هم از ممنوع ساختن تصدی سمتهای دولتی توسط وی در آینده حمایت کرده در حالی که از هر ۱۰ جمهوریخواه هشت تن با هر دو مخالفت کردند.

شرط بازگشت ایران به برجام از دیدگاه سناتور روس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
شرط بازگشت ایران به برجام از دیدگاه سناتور روس

قرار است محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ در هفته جاری و بعد از پیوستن ۱۰ جمهوریخواه به جمع همه دموکراتهای رای دهنده به استیضاح این رئیس جمهور سابق از بابت اتهامات مربوط به تحریک به اغتشاش ششم ژانویه در کنگره آمریکا برگزار شود. اوباش طرفدار ترامپ در ششم ژانویه در تلاش برای مختل کردن کار کنگره در شمارش آرای الکترال که نشان دهنده پیروزی جو بایدن در انتخابات بود، وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند.

محکوم کردن ترامپ در سنا نیازمند اکثریت دو سومی است. در صورت این رخداد غیرمحتمل که ۱۷ جمهوریخواه به جمع دموکراتها پیوسته و ترامپ در استیضاح محکوم شود، سنا می‌تواند یک رای گیری دوم که تنها نیازمند اکثریتی ساده است برگزار کرده تا تصدی سمت‌های دولت فدرال در آینده توسط ترامپ را ممنوع کند.

نظرسنجی «ای بی سی نیوز»  از روز 5 تا 6 فوریه سال 2021 برگزار شد. 508 نفر در آن شرکت کردند. قرار است رسیدگی به پرونده استیضاح ترامپ در مجلس سنا در روز 9 فوریه آغاز شود. برای تأیید استیضاح باید 67 رأی سناتورها دریافت شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала