نگرانی آمریکا از رای دادگاه لاهه برای بررسی جنایات جنگی در اراضی فلسطینی

© AP Photo / J. Scott Applewhite, Fileنگرانی آمریکا از رای دادگاه لاهه برای بررسی جنایات جنگی در اراضی فلسطینی
نگرانی آمریکا از رای دادگاه لاهه برای بررسی جنایات جنگی در اراضی فلسطینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه در مورد رأی دادگاه لاهه در خصوص صلاحیت رسیدگی قضایی به جنایات جنگی در اراضی اشغالی فلسطینی اظهار نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما نگرانی های جدی در مورد تلاش های دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) برای اعمال صلاحیت بر پرسنل اسرائیلی داریم.

پرایس افزود: مواضع ما همیشه آن بوده است که صلاحیت دادگاه باید مختص کشورهایی باشد که به آن رضایت می دهند یا توسط شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده می شوند.

روسیه: فلسطین نباید در عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل نادیده گرفته شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2020
روسیه: فلسطین نباید در عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل نادیده گرفته شود

اظهار نگرانی آمریکا در مورد بررسی جنایات جنگی  در سرزمین های اشغالی فلسطینی در حالی مطرح می شود که قضات دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) جمعه شب به صلاحیت خود برای رسیدگی به پرونده اراضی اشغالی فلسطینی رأی داد. این حکم زمینه را برای تحقیقات دادستانی در مورد جنایات جنگی در این مناطق هموار خواهد کرد.

نظر قضات دیوان کیفری بین‌المللی زمینه را برای شکایات گروه های فلسطینی در مورد جنایات جنگی اسرائیل در کرانه باختری، نوار غزه و اورشلیم  فراهم می کند.

منابع خبری به نقل از دادگاه کیفری بین‌المللی گزارش دادند که این دادگاه رأیی صادر کرده که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضایی به وضعیت اراضی اشغالی فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به این دادگاه واگذار می‌شود.

وزارت امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با استقبال از این تصمیم در بیانیه‌ای اعلام کرده است که رأی دادگاه لاهه در خصوص صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ یک روز تاریخی برای اصل حسابگری و مجازات [اسرائیل] است.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، مرزهای ۱۹۶۷، به عنوان مرز فلسطین به شمار می‌رود و شهرک سازی یا فعالیت اسرائیل در این زمین‌ها نامشروع و غیرقانونی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала