بایدن قول داد روسیه "تاوان همه کارهای خود" را بپردازد

© REUTERS / Tom BrennerПрезидент США Джо Байден в Овальном кабинете в Белом доме, 2021 год
Президент США Джо Байден в Овальном кабинете в Белом доме, 2021 год  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا در سخنرانی برنامه ای خود در وزارت امور خارجه این کشور در مورد سیاست خارجی اعلام کرد ایالات متحده، روسیه را وادار خواهد کرد "تاوان اقدامات خود" را بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک، بایدن گفت:"من بر خلاف سلف خود، به  رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین تصریح کردم روزهایی که ایالات متحده در برابر اقدامات تهاجمی روسیه از جمله دخالت در انتخابات ما، حملات سایبری و مسمومیت شهروندان خود تسلیم می شد، سپری شده است. ما بدون تزلزل روسیه را وادار خواهیم کرد تاوان پس دهد و از منافع حیاتی مردم خود دفاع خواهیم کرد ". این درحالی است که در گذشته مسکو بارها همه اتهامات وارده فعلی از سوی بایدن را رد کرده است.

جو بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
بایدن اولین بار در ملاء عام خواهان آزادی فوری ناوالنی شد

رهبر ایالات متحده افزود آمریكا هنگام همکاری در مورد مسئله روسیه "در ائتلاف با شریكان همفكر" "موثرتر" عمل خواهد کرد.

یادآور می شود دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه اظهار داشت مسکو سیاست فشار و اعمال تحریم ها از سوی آمریکا در روابط این کشور با روسیه را مطلقاً غیر  قابل قبول می داند.

روزنامه نیویورک تایمز قبلا گزارش داده است، دستیاران رئیس جمهور آمریكا جو بایدن بر این باورند كه تحریم های ایالات متحده علیه روسیه تاثیر نداشته باعث "فرسودگی" خود آمریکا شده و ممکن است واشنگتن با متحدان خود استفاده از امکانات دیگر برای وارد کردن فشار بر مسکو به جای اعمال تحریم ها را مورد بحث قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала