پارلمان کانادا یک گروه حامی ترامپ را تروریستی اعلام کرد

© Photo / IRNAپارلمان کانادا یک گروه آمریکایی را در فهرست تروریستی قرار داد
پارلمان کانادا یک گروه آمریکایی را در فهرست تروریستی قرار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
اشتراک
اعضای پارلمان کانادا به اتفاق آراء با گنجاندن گروه آمریکایی «پسران مغرور» در فهرست نهادهای تروریستی موافقت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، پارلمان کانادا از دولت "جاستین ترودو" خواست تا این گروه راستگرای افراطی را رسما در فهرست تروریستی قرار دهد.

«پسران مغرور» از جمله گروه هایی است که در حمله ششم ژانویه (۱۷ دی ماه)  هواداران "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور نقش داشت.

۵ وکیل ترامپ را قبل از استیضاح تنها گذاشتند
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2021
۵ وکیل ترامپ را قبل از استیضاح تنها گذاشتند

در جریان این شورش و اشغال کنگره از سوی هواداران ترامپ، پنج نفر کشته و تعدادی مجروح شدند و مجلس نمایندگان با استناد به نقش آمرانه ترامپ در «تحریک به شورش»، او را بار دیگر استیضاح کرد.

«انریکه تاریو» رهبر گروه "پسران مغرور" در واشنگتن بازداشت و به تخریب اموال عمومی در جریان اعتراض طرفداران ترامپ و همچنین ارتکاب جرم با سلاح گرم متهم شد.

اقدام پارلمان کانادا یک حرکت نمادین است اما از آنجایی که دولت کانادا درحال رصد پسران مغرور است، این اقدام پارلمان می تواند روند گنجاندن آن در فهرست تروریستی را تسریع کند.

پارلمان کانادا از دولت این کشور خواسته است تا «از همه ابزارهای موجود برای جلوگیری از گسترش هواداران برتری نژاد سفید و گروه هایی که نفرت پراکنی می کنند، استفاده کند».

گروه "پسران مغرور" ابتدا با هدایت یک تبعه کانادایی شروع به فعالیت کرد و در سال ۲۰۱۷ میلادی مورد توجه رسانه های کانادا قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала