وزیر خارجه آمریکا دستور جدیدی درباره ایران صادر کرد

© REUTERS / Alex Edelman/Pool وزیر خارجه آمریکا دستور جدیدی درباره ایران صادر کرد
وزیر خارجه آمریکا دستور جدیدی درباره ایران صادر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
اشتراک
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از نماینده ویژه دولت در امور ایران خواست تا تیمی از دیپلمات ها و کارشناسان با دیدگاه های متفاوت در خصوص سیاست آتی آمریکا در قبال ایران تشکیل دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آکسیوس، مقام‌های آمریکایی روز چهارشنبه به این نشریه اطلاع دادند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از رابرت مالی، نماینده ویژه دولت این کشور در امور ایران خواست تا تیمی از دیپلمات‌ها و کارشناسانی که دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص سیاست آتی آمریکا در قبال ایران دارند، تشکیل دهد.

این نشریه به نقل از مقام های آمریکایی نوشت: بلینکن از راب مالی خواسته یک تیم مذاکره‌کننده متشکل از دیپلمات‌ها و کارشناسانی با طیف متفاوتی از دیدگاه‌ها در خصوص مسیر رو به جلو با ایران تشکیل دهد.

پایگاه آکسیوس اهمیت این خبر را از آن جهت می داند که دولت جو بایدن تلاش می کند برای تدوین سیاست‌هایش در خصوص ایران از پدیده «گروه‌اندیشی» اجتناب کند.

«گروه‌اندیشی» یکی از پدیده‌‌های مورد پژوهش در حوزه علوم اجتماعی است که می‌گوید یک گروه متشکل از افراد همسو و ‌هم‌نظر بیشتر از گروه ناهمگن و متشکل از نظرات متفاوت، احتمال دارد تصمیم‌های نادرست و افراطی بگیرد.

آکسیوس به نقل از منبعی در دولت بایدن اطلاع داد که بلینکن از راب مالی خواسته حتی کسانی که نظرات «افراطی‌تری» درباره ایران دارند به تیم وارد کند. راب مالی در حال تشکیل تیم جدید خود است و او پس از شکل‌گیری این تیم راهبرد خود برای تعامل مجدد با ایران را تدوین خواهد کرد.

اکسیسوس اطلاع داد که راب مالی با همتایان خود در اروپا و همچنین مقام‌های اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز مکاتبه و گفتگو می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала