عضو پارلمان اروپا: بایدن برای احیای آبروی آمریکا به قول هایش عمل کند

© Sputnikیونس عمرجی رئیس کمیسیون توسعه منطقه‌ای پارلمان اروپا
یونس عمرجی رئیس کمیسیون توسعه منطقه‌ای پارلمان اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
اشتراک
رئیس کمیسیون توسعه منطقه‌ای پارلمان اروپا بیان داشت: جو بایدن که سودای بهبود شرایط و احیای آبرو و اعتبار آمریکا را در سر می پروراند، اکنون زمان اثبات آن عمل به وعده هایش از جمله بازگشت به برجام فرارسیده است.

به گزترش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، یونس عمرجی رئیس کمیسیون توسعه منطقه‌ای پارلمان اروپا، با تاکید به اینکه اتحادیه اروپا باید استقلال راهبردی خود را مقابل آمریکا حفظ و تقویت کند، گفت: بایدن که سودای احیای آبرو و اعتبار آمریکا را دارد، اکنون زمان ‌عمل به‌ وعده هایش مانند بازگشت به‌ برجام فرارسیده است.

بایدن تحریم خرید نفت ایران را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
بایدن تحریم خرید نفت ایران را تایید کرد

اعتراف کرد که سازوکارهای اروپا (از جمله اینستکس) برای محافظت از شرکت های اروپایی که با ایران تجارت می کنند در برابر باج خواهی های آمریکا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا موثر واقع نشد.

عضو پارلمان اروپا در پاسخ به این سوال که عمده ترین دلایل این ناکامی اروپا چه بود؟ دلار را یکی از مهم ترین دلایل این ناکامی دانست.

عمرجی که در سال ۲۰۱۸ به عنوان نماینده سال پارلمان اروپا برگزیده شده است، افزود: آمریکا از ارز مبادله ای دلار به عنوان یک ابزار سیاسی در معادلات بین المللی استفاده می کند.

وی به استقلال راهبردی اتحادیه اروپا در برابر آمریکا هم اشاره و تاکید کرد که این استقلال ضروری تقویت شود.

رئیس کمیسیون توسعه منطقه ای پارلمان اروپا در پاسخ به سوال دیگر تاکید کرد: با خروج آمریکا از برجام در ماه مه ۲۰۱۸، شرایط اقتصادی و معیشتی سخت برای مردم ایران ایجاد شد و همه دستاوردهایی که می توانست از برجام حاصل شود، با خیره سری های دولت ترامپ زیر سوال رفت.

عمرجی اظهار داشت: اراده دولت آمریکا برای تحریم هرگونه فعالیت تجاری با ایران مشکلاتی جدی ایجاد کرد و البته این وضعیت در واقع تسری قوانین آمریکا به خارج از قلمرو این کشور بود که قابل قبول نیست.

عضو پارلمان اروپا در پاسخ به این سوال که برای حفظ برجام و پایان تحریم های علیه ایران چه باید کرد؟ گفت: بهترین راه بازگشت به مسیر تعیین شده در توافق هسته ای است و همه طرف ها به تعهدات خود عمل کنند.

عمرجی تصریح کرد: در عرصه بین المللی، برای احترام به سایر ملل باید چند اصل ساده را رعایت کرد که از جمله مهمترین آنها احترام به حقوق بین الملل و وفای به عهد در گفتار و عمل است که در غیر این صورت راه برای بی ثباتی و بی نظمی هموار می گردد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала