توصیه سیاستمدار مشهور روس به بایدن

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر توصیه سیاستمدار مشهور روس به بایدن
توصیه سیاستمدار مشهور روس به بایدن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور الکسی پوشکوف نسبت به اظهارات جین پساکی سخنگوی کاخ سفید واکنش نشان داد که گفته بود جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده " هرگز در قضاوت های خود درباره اقدامات روسیه" خویشتن داری نداشته و "این خصلت را به وضوح در طی گفتگو" با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، پوشکوف در توییتر خود نوشت: "معلوم نیست که چنین باشد  اما در شرایط فعلی، وقتی تنش فروکش نمی کند، بلکه حتی رشد می کند، نشان دادن خویشتنداری از سوی رئیس جمهور آمریكا در برخورد به امور بین المللی بد نمی بود و فرق نمی کند که در  واشنگتن وی را به چه چیزی تشویق کنند".

کاخ سفید: بایدن حق پاسخگویی به اقدامات روسیه را برای خود محفوظ می‌دارد - اسپوتنیک ایران
کاخ سفید: بایدن حق پاسخگویی به اقدامات روسیه را برای خود محفوظ می‌دارد

گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و ایالات متحده روز سه شنبه انجام شد. رهبران دو کشور در اولین مکالمه خود پس از مراسم تحلیف بایدن، در مورد همکاری در مبارزه با ویروس کرونا، خروج طرف آمریکایی از پیمان آسمان باز و تعدادی دیگر از مسائل بحث کردند. در طول مکالمه، پوتین و بایدن توافق کردند که پیمان استارت نو را برای 5 سال دیگر تمدید کنند.

به دنبال آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیمان استارت نو را به مدت 5 سال تمدید کرد.

 کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین روز جمعه اسنادی را امضا کرد که براساس آن "پیمان استارت نو" بین روسیه و آمریکا در خصوص  کاهش و محدودسازی تسلیحات تهاجمی راهبردی به مدت 5 سال یعنی تا 5 فوریه 2016 تمدید  می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала