آمریکا در نظر دارد مدت محدودیت‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران را تمدید کند

© AFP 2023 / Paul J. Richardsآمریکا در نظر دارد مدت محدودیت‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران را تمدید کند
آمریکا در نظر دارد مدت محدودیت‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران را تمدید کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، آمریکا در نظر دارد مدت محدودیت‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران را تقویت و تمدید کند.

به گزارش اسپوتنیک، جن پساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی روز جمعه اعلام داشت که ایالات متحده در نظر دارد مدت محدودیت‌ها را در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران تقویت و تمدید نموده و همچنین تأثیر آن را بر سایر فعالیت‌های تهران گسترش دهد.

ظریف: دوباره درباه برجام مذاکره نخواهیم کرد - اسپوتنیک ایران
ظریف: دوباره درباه برجام مذاکره نخواهیم کرد

پساکی بیان داشت: رئیس جمهور [جو بایدن] صریحاً اظهار داشت که وی معتقد است كه با تلاش‌های دیپلماتیک، ایالات متحده باید به دنبال تمدید و تقویت محدودیت‌های مربوط به سلاح هسته‌ای در ایران و رفع سایر نگرانی‌ها باشد.

در عین حال، سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که هنوز صحبت درباره تماس میان بایدن و رهبری ایران زود است.

پساکی همچنین بیان داشت که آمریكا انتظار دارد كه ایران مفاد توافق اتمی را برای تجدید برجام تحقق بخشد. وی در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر در مورد بیانیه وزیر امور خارجه ایران گفت: من درباره زمان‌بندی صحبت نخواهم کرد، اما بدیهی است که ایران ملزم به رعایت الزامات توافق هسته‌ای است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیش از این درباره مذاکره برای افزودن موارد دیگر به برجام اعلام داشته بود که توافقنامه پس از مذاکرات طولانی و با تأیید سازمان ملل شکل گرفت و اگر چیزی در این توافقنامه نیست، قطعاً قبلاً توافق شده که در آن نباشد و نمی‌تواند مجدداً برای اضافه‌شدن در برجام، مورد مذاکره قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала