پاسخ تند سیاستمدار مشهور به سخنان دبیرکل ناتو درباره "تجاوزات" روسیه

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ تند سیاستمدار مشهور به سخنان دبیرکل ناتو درباره "تجاوزات" روسیه
پاسخ تند سیاستمدار مشهور به سخنان دبیرکل ناتو درباره تجاوزات روسیه   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکسی پوشکوف، سناتور روس اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در خصوص "اقدامات تجاوزکارانه " روسیه را مورد تفسیر قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، استولتنبرگ در جلسه کمیته نظامی ناتو، از اعضای این اتحادیه خواسته بود  تا به افزایش هزینه های دفاعی خود برای مقابله با "اقدامات تجاوزکارانه" روسیه ادامه دهند.

پوشکوف در توییتر خود نوشت: "وقت آن است که استولتنبرگ بفهمد که عمر " دنیای مبتنی بر قوانین "او که در سه یا چهار پایتخت غربی تدوین شده، دارد تمام می شود."

پوتین پایان دوره تلاش برای ساختن جهان تک قطبی را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
پوتین پایان دوره تلاش برای ساختن جهان تک قطبی را اعلام کرد

به گفته وی ، کشورهای بسیار کمی باقی مانده اند که مایل به پیروی از این مقررات  باشند که  "نه بر اساس قوانین بین المللی ، بلکه فقط بر اساس  حق قدرتمندان استوار شده اند."

سناتور روس تأکید کرد: "مخصوصأ  که  این حق قدرتمند سابق باشد."

اظهارات مربوط به "تهدید روسیه" به طور دوره ای از زبان سیاستمداران غربی ، اغلب از کشورهای بالتیک و لهستان شنیده می شود. همزمان مسکو بارها تأکید کرده است که روسیه هرگز به هیچ یک از کشورهای عضو ناتو حمله نخواهد کرد. به گفته سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه ، ناتو به خوبی می داند که مسکو قصد حمله به کسی را ندارد ، اما صرفأ از این بهانه  بهره برداری می کند تا ماشین های نظامی و گردان های بیشتری را در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала