پوتین: تمدید پیمان استارت نو گامی در راستای صحیح است

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: تمدید پیمان استارت نو گامی در راستای صحیح است
پوتین: تمدید پیمان استارت نو گامی در راستای صحیح است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد تمدید پنج ساله معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (استارت نو) گامی در مسیر درست است.

به گزارش اسپوتنیک،  پوتین در سخنرانی خود برای مجمع جهانی اقتصاد در داووس ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد که درگیری های منطقه در حال افزایش و سیستم امنیتی جهانی در حال تخریب است.

رئیس جمهور روسیه گفت: "كلاوس (شواب ، رئیس مجمع جهانی اقتصاد) به گفتگوی دیروز من با رئیس جمهور آمریكا و تمدید پیمان محدود كردن سلاح های استراتژیک تهاجمی اشاره كرد. البته این گامی در مسیر درست است."

توافق روسیه و آمریکا برای تمدید پیمان کنترل تسلیحات هسته ای  - اسپوتنیک ایران
توافق روسیه و آمریکا برای تمدید پیمان کنترل تسلیحات هسته ای

روز سه شنبه ، روسای جمهور فدراسیون روسیه و ایالات متحده ، ولادیمیر پوتین و جو بایدن ، مکالمه تلفنی داشتند ، هر دو رهبر از تبادل یادداشت ها در مورد دستیابی به توافق برای تمدید پیمان استارت نو ابراز خرسندی کردند. 

دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه اعلام کرد، پوتین لایحه تصویب توافق نامه تمدید استارت نو را به  این مجلس ارائه داد. این سند یک دوره تمدید پنج ساله - تا 5 فوریه 2026 را تعیین می کند.

یمان استارت نو بین روسیه و ایالات متحده از 5 فوریه 2011 به اجرا درآمد. این پیمان تصریح کرده است که هر طرف زرادخانه های هسته ای خود را کاهش می دهد به طوری که در هفت سال و در آینده، تعداد کل سلاح ها از 700 موشک بالستیک قاره پیما، موشک های بالستیک روی زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین، و همچنین 1500 کلاهک و 800 پرتابگر مستقر و غیر مستقر تجاوز نمی کند. امروز پیمان استارت نو تنها معاهده محدودیت تسلیحاتی است که بین روسیه و ایالات متحده در حال اجرا است، اما در 5 فوریه منقضی می شود. اگر تمدید نشود، توافقی در مورد محدود کردن زرادخانه بزرگترین قدرتهای هسته ای در جهان وجود  نخواهد داشت

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала