حمایت آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ

© AP Photo / Evan Vucciترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از نیمی از آمریکایی‌ها از استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به نتایج تحقیقات دانشگاه «مونموث» بیش از نیمی از آمریکایی‌ها (56 درصد) از استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت کردند.

در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ در رابطه به فراخواندن به شورش باید متهم اعلام شود، 52 درصد شرکت کنندگان در همه‌پرسی، جواب مثبت دادند و 57 درصد شرکت‌کنندگان با ایده ممنوعیت انتصاب ترامپ به سمت های دولتی در آینده موافقت کردند.

مشاور روحانی در دادگاه جرائم سیاسی مجرم شناخته شد - اسپوتنیک ایران
مشاور روحانی در دادگاه جرائم سیاسی مجرم شناخته شد

پیشتر همه‌پرسی نشان داد که اکثر آمریکایی ها معتقدند که آمریکا پس از ریاست جمهوری ترامپ «دوباره کشوری کبیر» نشده است. 39 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی معتقدند که ترامپ توانست به اهداف خود برسد و 46 درصد آنها، ترامپ را بدترین رئیس جمهور آمریکا در طول تاریخ موجودیت ایالات متحده نامیدند و 21 درصد، یکی از بهترین روسای جمهور آمریکا.

ماده استیضاح علیه دونالد ترامپ به اتهام تحریک به شورش به سنای آمریکا ارسال شد. دادگاه، رئیس جمهوری سابق بعد از هشتم فوریه آغاز خواهد شد. ترامپ اولین رئیس جمهوری است که دو بار استیضاح میشود.

برای محکوم شدن دونالد ترامپ به رای دو سوم معادل ۶۷ رای نیاز است. این بدین معناست که اگر تمام ۵۰ عضو دموکرات سنا به محکومیت او رای مثبت بدهند، ۱۷ رای دیگر از جمهوریخواهان نیاز است.

برخلاف استیضاح پیشین، مورد جدید با حمایت بیشتر دو حزبی روبروست. در نهایت، ۱۰ جمهوریخواه مجلس نمایندگان اوایل همین ماه به استیضاح ترامپ رای مثبت دادند. در سال ۲۰۱۹ هیچ یک از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان از مفاد استیضاح علیه ترامپ حمایت نکرده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала