قصد دولت بایدن برای کمک به رسانه های آمریکایی در روسیه

© AFP 2023 / Michal Cizekچرا فریب خوردگان روز بروز زیادتر می شوند
چرا فریب خوردگان روز بروز زیادتر می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا قصد دارد به رسانه های آمریکایی در روسیه کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه  نیویورک تایمز ضمن صحبت درباره این موضوع می نویسد: به گفته دیزی سیندلار ، سردبیر رادیو اروپا آزاد/ رادیو آزادی ، مسکو می خواهد این سازمان رسانه ای آمریکایی  "روسیه را ترک کند". وی این واقعیت را که رادیو آزادی در فهرست نمایندگان رسانه های عامل خارجی گنجانده شده، حاکی از این تمایل می داند.

وزارت امور خارجه آمریكا اعلام کرده سه كارمند رادیوی آزادی در روسیه با خطر حبس و "جریمه های سنگین" روبرو هستند. منابعی در وزارتخانه تأكید كردند: "این غیر قابل قبول است و ما به حمایت از حضور رسانه های آمریكایی و سایر رسانه های مستقل در روسیه ادامه خواهیم داد."

نظر سیمونیان درخصوص ثبت شریک اسپوتنیک به عنوان عامل خارجی در آمریکا - اسپوتنیک ایران
نظر سیمونیان درخصوص ثبت شریک اسپوتنیک به عنوان عامل خارجی در آمریکا

جیمی فلای ، رئیس پیشین رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی به نوبه خود خاطرنشان ساخته که طرف روسی نیز  باید نگران کار رسانه های  راشا تودی  و اسپوتنیک  در ایالات متحده باشد. گفته می شود که ممکن است دولت بایدن علیه این رسانه ها "تدابیری را اتخاذ کند".

آمریکا در حایل از آزادی بیان صحبت می کند حساب کاربری شخصی مارگاریتا سیمونیان، سردبیر "راشیا تودی" در توییتر علامت «نشریه دولتی» وجود دارد و  این در حالی است که چنین کاری در رابطه با «صدای آمریکا» و «رادیو آزادی» مشاهده نمی شود.

در پایان دسامبر سال 2020 ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، قانونی را امضا  کرد که فعالیت افراد و سازمانهایی را که عوامل خارجی  شناخته شوند و با سرمایه های خارجی در روسیه به فعالیت سیاسی بپردازند ، تنظیم می کند. این قانون علامت گذاری اجباری مطالب اشخاص حقیقی و سازمان هایی را که دارای وضعیت عامل  خارجی هستند ، پیش بینی کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала