پیام رهبر ایران درباره حتمی بودن انتقام از قاتل و آمر ترور سپهبد سلیمانی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader پیام رهبر ایران درباره حتمی بودن انتقام از قانل و آمر ترور سپهبد سلیمانی
پیام رهبر ایران درباره حتمی بودن انتقام از قانل و آمر ترور سپهبد سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صفحه توییتر آیت الله العظمی علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی ایران پیام وی را درباره «حتمی» بودن انتقام ایران از «قاتل» و «آمر» ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را منتشر کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، در این پیام چنین آمده است: "قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند. اگر چه کفش پای سلیمانی هم بر سر قاتل او شرف دارد، اما بالاخره غلطی کردند بایستی انتقام پس بدهند، هم آمر و هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقامشان را پس بدهند."

​پیشتر زینب سلیمانی، دختر سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که آمریکایی ها وی را ترور کردند، در صفحه توئیتر خود پیامی خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا منتشر کرد.

زینب سلیمانی خطاب به دونالد ترامپ نوشت: «آقای ترامپ تو پدرم را به قتل رساندی به این امید که شاید قهرمان دیده شوی، اما وی ژنرالی بود که پیروزمندانه جنگ و مبارزه با تروریست‌های داعش و القاعده را هدایت می‌کرد».

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ، در توئیتر نوشته بود: «ترامپ، پمپئو و همپالگی‌هایشان با بدنامی به زباله‌دان تاریخ سقوط کردند. اما یاد و خاطره سردار سلیمانی و هزاران نفری که به واسطه تروریسم دولتی - و اقتصادی - ترامپ و جنایات او علیه بشریت کشته شدند، آسیب دیدند یا از مواد غذایی و دارویی محروم شدند، همواره خواهد درخشید. شاید نفرات جدید در واشنگتن درس گرفته باشند.»

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ سپهبد سلیمانی طی حملهٔ پهباد آمریکایی به فرودگاه بغداد به قتل رسید . در این حمله ابومهدی المهندس از فرماندهان گروه شبه‌نظامی عراقی حشد شعبی به‌همراه ۱۰ تن دیگر به قتل رسیدند. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دستور این حملهٔ هوایی را دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت صادر کرده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала