بایدن قصد دارد برای اجرای برجام از سوی ایران تلاش ورزد

© REUTERS / KEVIN LAMARQUEبایدن قصد دارد برای اجرای برجام از سوی ایران تلاش ورزد
بایدن قصد دارد برای اجرای برجام از سوی ایران تلاش ورزد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جین پساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران اعلام کرد جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا قصد دارد همانطور که در جریان مبارزات انتخاباتی وی وعده داده شده بود ، برای پیروی تهران از مفاد توافق در مورد برنامه هسته ای خود (برجام) تلاش ورزد.

به گزارش اسپوتنیک، جین پساکی گفت، بایدن قبلاً "به صراحت اظهار داشته كه ایالات متحده تلاش خواهد کرد ایران مفاد توافق نامه (برجام) درباره محدودیت های تعیین شده را اجرا کند."

وی گفت که انتظار می رود بایدن در این مورد با متحدانش رایزنی کند.

روحانی: اگر آمریکا به برجام برگردد ما نیز به تعهداتمان عمل می کنیم - اسپوتنیک ایران
روحانی: اگر آمریکا به برجام برگردد ما نیز به تعهداتمان عمل می کنیم

در سال 2018 ، ایالات متحده با تصمیم دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته ای 2015 (برجام)  با ایران خارج شد و تحریم های سخت علیه تهران را بازگرداند. در این رابطه ، ایران به تدریج از پیروی از برخی نکات توافق نامه برجام  ، به ویژه در مورد سطح غنی سازی اورانیوم ، دست برداشت/

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود قول داد ، ایالات متحده  به شرط رعایت دقیق تعهدات تهران به توافق هسته ای برجام بازگردد. ایران اصرار دارد واشنگتن ابتدا تحریم های اعمال شده علیه این کشور را لغو کند.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала