واکنش تهران به بازداشت یک استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به بازداشت یک استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به گروگان‌گیری آشکار علیه اتباع ایرانی روی آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی در ارتباط با ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر دستگیری یک تبعه ایران به نام کاوه لطف الله افراسیابی به اتهام ''لابی‌گری مخفیانه برای دولت ایران'' گفت: اقدام آمریکا یک گروگانگیری آشکار علیه اتباع ایرانی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمریکایی ها به این نوع اقدامات اعتیاد پیدا کرده‌اند و به هر بهانه‌ای اقدام به گروگانگیری می کنند، گفت: امیدواریم دولت جدید آمریکا از رویکرد گروگانگیری دولت ترامپ فاصله بگیرد.

آمریکا مدرس ایرانی دانشگاه بوستون را به اتهام حمایت از مواضع ایران بازداشت کرد  - اسپوتنیک ایران
آمریکا مدرس ایرانی دانشگاه بوستون را به اتهام حمایت از مواضع ایران بازداشت کرد

این دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه آقای افراسیابی استاد شناخته‌شده دانشگاه هستند که به اتهامات واهی بازداشت شده اند، گفت: این چندمین باری است که آمریکا در کشورهای مختلف با ادعاهای بی‌اساس اقدام به ایجاد مشکل برای اتباع ایرانی می کند و دست به گروگانگیری می زند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر مشکل ایجاد شده برای این تبعه ایران حل و فصل شود.

روز سه شنبه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک ایرانی مقیم آمریکا به نام کاوه لطف‌الله افراسیابی را به اتهام ''لابی‌گری مخفیانه برای دولت ایران'' بازداشت کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در دادگاهی در بروکلین علیه «کاوه لطف‌الله افراسیابی» اعلام جرم کرده است.

وی به نقض «قانون ثبت کارگزاران کشورهای خارجی»، از طریق فعالیت اعلام‌نشده به نیابت از حکومت جمهوری اسلامی ایران متهم کرده است.

جان دیمرز، دستیار وزیر دادگستری آمریکا گفت: "کاوه افراسیابی بیش از یک دهه است که خودش را به عنوان کارشناس بی‌طرف و منصف در خصوص ایران به کنگره، روزناه‌نگاران و مردم آمریکا معرفی کرده است. افراسیابی همزمان کارمند مخفی حکومت ایران و دفتر دائم ایران در سازمان ملل بوده و بابت انتشار تبلیغات آنها پول دریافت کرده است."

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала