نظر رهبر سابق شوروی درباره حمله معترضان به کاخ کنگره آمریکا

© Sputnik / Roman Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر نظر رهبر سابق شوروی درباره حمله معترضان به کاخ کنگره آمریکا
نظر رهبر سابق شوروی درباره حمله معترضان به کاخ کنگره آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخائیل گورباچف ، رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی در مورد ناآرامی ها دو هفته قبل در واشنگتن اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گورباچف گفت: "آنچه در واشنگتن اتفاق افتاد، واقعاً تهدیدی برای دموکراسی و ثبات دولت آمریکا است. اما این آمریکایی ها هستند که باید علل و عواقب آن را درک کرده و نتیجه گیری کنند. آنها باید به این کار پرداخته و از درس دادن به دیگران دست بردارند.

واکنش گورباچف به نتیجه انتخابات آمریکا  - اسپوتنیک ایران
واکنش گورباچف به نتیجه انتخابات آمریکا

پیش از این ، ویچسلاو والودین ، ​​رئیس دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه  در مورد اوضاع ایالات متحده اظهار نظر کرده بود.

ویچسلاو والودین گفت: "همکاران ، دوباره فکر کنید چه اتفاقی افتاد: رئیس جمهور فعلی ، که تقریباً 75 میلیون آمریکایی برای او رأی دادند و  طرفداران او از حق اساسی آزادی بیان محروم شدند -... پشت این تصمیم مخالفان سیاسی رئیس جمهور در حال کنار رفتن قرار دارند ، و این چیزی نیست جز تجاوز مستقیم به حقوق و آزادیهای اساسی شهروندان آمریکایی و نقض تعهدات بین المللی ایالات متحده آمریكا در زمینه مبادله و دسترسی به اطلاعات "

​​با این حال رئیس دوما افزود که این در نهایت یک امر داخلی آمریکا است.

هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا روز 6 ژانویه اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره (کاپیتول) در پایتخت آمریكا حمله كردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک مامور پلیس نیز پس از زخمی شدن درگذشته است. همچنین کایپتول متحمل خسارات مادی شده است. این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در كنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات مجلس نمایندگان خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده اند.

حزب دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ، رهبر فعلی این کشور را مقصر آنچه اتفاق افتاده، می داند . در همین راستا ، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا قطعنامه ای را برای استیضاح رئیس جمهور از سمت خود به خاطر تحریک شورش صادر کرده است که قرار است در مجلس سنا نیز بررسی شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала