عفو ناگهانی 73 نفر در کاخ سفید توسط ترامپ

© REUTERS / Cheriss Mayعفو ناگهانی 73 نفر در کاخ سفید توسط ترامپ
عفو ناگهانی 73 نفر در کاخ سفید توسط ترامپ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ پیش از سلب اختیارات خود در کاخ ریاست‌جمهوری آمریکا ، 73 نفر از جمله یکی از مشاوران ارشد خود را مورد عفو قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید امروز چهارشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ  در آخرین روز حضور خود  در پست ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، 73 نفر را عفو کرده است.

ترامپ خواهان تاسیس یک حزب سیاسی جدید است - اسپوتنیک ایران
ترامپ خواهان تاسیس یک حزب سیاسی جدید است

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای خبر داده که «دونالد ترامپ» دستور عفو و تخفیف مجازات را برای 143 نفر صادر کرده که از این میان 73 نفر عفو کامل شده و 70 نفر دیگر تخفیف مجازات گرفته‌اند. نام «استیو بنن» استراتژیست سابق کاخ سفید و مشاور ترامپ در این لیست وجود دارد. به گفته منابع آگاه، تصمیم ترامپ تا زمان امضای مدارک مربوط به عفو بنن قطعی نشده بود و ترامپ گفته است که پس از رایزنی‌های فراوان، تصمیم گرفته که بعنوان آخرین اقدام خود به‌عنوان رئیس‌جمهور، بنن را عفو کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برنامه ای برای امضای فرمان عفو خود، اعضای خانواده و همچنین جولیانی وکیل مدافعش ندارد. ترامپ قصد دارد استیو بنن مشاور اسبق خود را که به اتهام اختلاس در وجوه جمع آوری شده برای ساخت دیوار مکزیک متهم شده بود را عفو کند. استیو بنن و سه نفر از همدستان احتمالی وی متهم به اختلاس وجوهی هستند که آنها به عنوان بخشی از اقدام خصوصی ساخت دیوار در مرز با مکزیک جمع آوری کرده اند.
خبرگزاری "رویترز" در گزارشی اعلام کرد: "ترامپ، خود، خانواده اش و یا رودی جولیانی را عفو نخواهد کرد. " در عین حال گزارش شده است که رئیس جمهور الیوت برودی یکی از بزرگترین حامیان مالی حزب جمهوری خواه که به فعالیت های غیرقانونی خود اعتراف کرده است را عفو خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала