کاندیدای احتمالی وزیر امور خارجه آمریکا: اگر تهران به برجام بگردد، واشنگتن برای بازگشت آماده است

© AFP 2023 / Carlos Barriaسخنگوی احتمالی وزیر امور خارجه آمریکا: اگر تهران به برجام بگردد، واشنگتن برای بازگشت آماده است
سخنگوی احتمالی وزیر امور خارجه آمریکا: اگر تهران به برجام بگردد، واشنگتن  برای بازگشت آماده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نامزد احتمالی وزیر امور خارجه ایالات متحده اظهار داشت كه اگر تهرانی به سازگاری بر برجام بازگردد، واشنگتن همچنین برای بازگشت به معاملات هسته ای آماده است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن نامزد پست وزیر خارجه آمریکا در جلسه ای در سنا گفت که اگر تهران به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک برنامه هسته ای ایران بازگشت، واشنگتن نیز آماده بازگشت به این توافق است. امریکا به دنبال یک توافق بلند مدت است که شامل برنامه موشکی تهران نیز باشد.

کاندیدای ریاست اطلاعات آمریکا: ایالات متحده در آینده نزدیک به برجام باز نخواهد گشت - اسپوتنیک ایران
کاندیدای ریاست اطلاعات آمریکا: ایالات متحده در آینده نزدیک به برجام باز نخواهد گشت

وی گفت: "رئیس جمهور منتخب بایدن همچنان متعهد است كه ایران سلاح هسته ای نداشته باشد، زیرا ایران با سلاح هسته ای یا توانایی تولید آن، حتی بیشتر از حال حاضر تهدید خواهد کرد. منظور اقدامات مختلف تهران برای حمایت از تروریسم است. "

به گفته وی: "علی رغم همه کمبودهای برجام، این توافق مفید خواهد بود زیرا به لطف سیستم آژانس انرژی هسته ای، این سازمان امکان ایجاد سلاح هسته ای توسط ایران را رد کرد."

بلینکین در ادامه گفت: "چالشی که اکنون با آن روبرو هستیم این است که ایالات متحده از توافق خارج شده است. ایران اکنون در حال برداشتن اقدامات برای لغو محدودیت هایی است که تحت برجام اعمال شده است. ایران حال ایجاد ذخایر اورانیوم غنی شده است، میزان غنی سازی که در سطوح ممنوع توسط برجام هستند."

 بلینکن افزود: در نتیجه ، بر اساس گزارش ها، ایران می تواند ظرف دو تا سه ماه سلاح هسته ای تولید کند، در حالی که تحت برجام این مدت حداقل یک سال است.

وی در ادامه افزود: "بایدن معتقد است که اگر ایران به اجرای برجام بازگشت، ایالات متحده نیز چنین خواهد کرد. اما ما از این به عنوان بستری برای همکاری با متحدان و شرکای خود برای دستیابی به توافق طولانی مدت و موثرتر استفاده خواهیم کرد. بلینکن در پایان گفت: توفق اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه هدف اصلی است، اما من فکر می کنم که ما هنوز از این هدف فاصله داریم. اول، باید ببینیم ایران چه قدم هایی برمی دارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала