هشدار مقام ایرانی به آژانس انرژی اتمی

© IAEAهشدار مقام ایرانی به آژانس انرژی اتمی
هشدار مقام ایرانی به آژانس انرژی اتمی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران: اگر تحریم های نفتی و بانکی ایران برداشته نشود، تمام دسترسی آژانس اتمی طبق پروتکل الحاقی قطع خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران درباره اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها گفت: این قانون اقدام راهبری در 9ماده برای رفع تحریم‌ها و تامین منافع ملی تصویب شده و تا سوم اسفند چنانچه اروپا به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم‌های بانکی و نفتی را رفع نکند، تمام دسترسی آژانس اتمی طبق پروتکل الحاقی قطع خواهد شد و ارتباط ما با آژانس در حد NPT خواهد شد.

ذوالنوری افزود: دوربین‌های آنها جمع آوری خواهد شد، اما در قانون اخراج بازرسان آژانس پیش بینی نشده است؛ این قانون سوم اسفنداجرایی می‌شود و اگر کسی بخواهد امنتاع کند، در قانون برخورد جدی قضایی به عنوان ظمانت اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: روح قانون قطع کردن دسترسی بازرسان آژانس به مراکز هسته‌ای ایران است و در ماده 9 قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها جرم انگاری پیش بینی شده که به صورت جدی برخورد قضایی لازم صورت گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала