ایران هیچ پیامی از طرف تیم بایدن نگرفته است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران بیان داشت: دولت جدید آمریکا نباید میراث و لکه ننگی را که دولت پیشین برجای گذاشته به صورت گزینشی جبران کند.

به گزارش اسپوتنیک، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به حضور بایدن در کاخ سفید، بیان داشت: فردا دولت شرور ترامپ به پایان راه خود خواهد رسید و آمریکا رئیس جمهور تازه ای خواهد داشت. رئیس جمهوری که فرصت دارد تا نماینده ای برای صدای بلند مردم آمریکا برای تغییر رویه هایی باشد که حداقل در چهار سال گذشته موجب تحقیر، آشفتگی و انزوای آمریکا شدند.

وی خاطر نشان کرد:‌امروز مسئولیت پذیری آمریکا و احترام آن به قوانین و هنجارهای بین المللی یک خواست جهانی است. دولت جدید آمریکا نباید میراث و در واقع لکه ننگی که دولت پیشین به جا گذاشته را بطور گزینشی جبران کند. بدتر از آن میراث، تلاش برای استفاده از آن به عنوان ابزار فشار بر ملت هاست. مقاومت مردم ما تا امروز نباید جای شکی باقی گذاشته باشد که فشار و تحریم هرگز نمی تواند ما را وادار به تسلیم در برابر زیاده خواهی کند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
فرصت تازه آمریکا برای متمدن شدن

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها درخصوص مذاکره ایران با آمریکا در دولت جدید این کشور، تاکید کرد: تمرکز ما در حال حاضر به احیای کامل برجام از سوی همه طرف های توافق است. و انتظار داریم که تمرکز دولت جدید آمریکا هم بر جلب اعتماد ایران از راه انجام کامل و فوری همه تعهداتش باشد. موضع ایران درباره بازگشت امریکا به برجام از سوی مقامات کشور بارها اعلام و تکرار شده است. دولت امریکا باید ابتدا تعهدات خود را بر اساس برجام و نیز قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل انجام دهد و این تنها مسیر موجود پیش روی دولت جدید در امریکا است.

وی گفت: ضمن اینکه ما هیچ پیامی از طرف تیم آقای بایدن دریافت نکرده ایم. تا وقتی اطمینان پیدا نکنیم که آمریکا ضمن بازگشت بی قید و شرط به تعهدات خود، به این وظایف قانونی بطور کامل عمل خواهد کرد، مذاکره بی معناست.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی دولت از رفتار رئیس جمهور جدید آمریکا با ایران، توضیح داد: این سوال را که آیا دولت آقای بایدن اراده ای برای تغییر سیاست های گذشته دارد یا نه، باید از دولت جدید آمریکا بپرسید. آقای بایدن و تیم وی در دوران مبارزات انتخاباتی و نیز بعد از پیروزی در موقعیت های مختلف مطالبی در رابطه با بازگشت به برجام بیان کرده اند. اما این مواضع تا زمانی که با لغو تحریمها ذیل تعهدات برجامی آمریکا همراه نشود از نظر ما فاقد ارزش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала