هشدار رسمی ایران به آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هشدار رسمی ایران به آمریکا
هشدار رسمی ایران به آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ارائه یک یادداشت رسمی هشدار آمیز از طریق سفارت سوئیس به آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ارائه یک یادداشت رسمی هشدار آمیز از طریق سفارت سوئیس به آمریکا خبر داد.

ایران - آمریکا؛ یک ژانویه آتشین   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران - آمریکا؛ یک ژانویه آتشین

خطیب زاده تصریح کرد: در این یادداشت به طرف آمریکایی هشدار داده شده است در صورتی که اقدامات غیرقانونی خود علیه دیپلمات‌های ایرانی در سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول که مقر آنها در خاک آمریکا است را متوقف نکند آن کشور را به دیوان بین‌المللی دادگستری خواهد کشاند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بیان داشت: دولت آمریکا مدت مدیدی است که برخلاف حقوق بین‌الملل تضییقات زیادی برای دیپلمات‌های ایرانی و خانواده‌های آنان نزد سازمان‌های بین‌المللی در آمریکا ایجاد کرده است و این اقدامات باعث ایجاد اختلال و ممانعت از کارکرد دیپلمات‌های ایرانی و چند کشور دیگر شده است. 

وی در پایان اظهار داشت: دولت آمریکا علیرغم تعهدات خود بعنوان میزبان چندین سازمان بین‌المللی، هیچ گاه میزبان شایسته‌ای نبوده و در طول تاریخ سازمان ملل متحد سعی در آزار و اذیت دیپلمات‌ها و خانواده‌ها و فرزندان دیپلمات‌های کشورهایی داشته که از نظر دوجانبه با آنها دارای اختلاف است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала