روش نابودی ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی سواحل روسیه اعلام شد

© Sputnik / United States Navy /  مراجعه به بانک تصاویر روش نابودی ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی سواحل روسیه اعلام شد
روش نابودی ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی سواحل روسیه اعلام شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فعالیتهای فزاینده نظامی ایالات متحده ، کشورهای ناتو و متحدان آنها در امتداد مرزهای روسیه نشانگر آماده شدن آنها برای جنگ با روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک،  نظر کنستانتین سیوکوف دکتر علوم نظامی و معاون آکادمی علوم روسیه  که در مقاله وی ابراز می شود، چنین است.

به گفته وی ، کشورهای ناتو و متحدان آنها از نظر نیروی انسانی و وسایل از روسیه برتر هستند. بنابراین در صورت درگیری ، نیروهای مسلح روسیه از جمله نیروی دریایی، باید مسائل دفاعی را حل کنند. به گفته این کارشناس ، مهمترین مسئله برای نیروی دریایی روسیه  مجموعه کارهایی است که با هدف حفاظت از منطقه آب اقیانوسها و دریاهای مجاور ساحل انجام می شود. سیوکوف خاطرنشان کرد که لازم است به دنبال روشهای جدید استفاده استراتژیک از نیروی دریایی بود. وی مواردی را یادآوری کرد که ناوگان ضعیف با دشمنی روبرو شد که نیروهایش از آن برتر بودند.

واکنش آمریکا به پرتاب موشک هایپرسونیک روسی زیرکن  - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به پرتاب موشک هایپرسونیک روسی "زیرکن"

وی هشدار داد: " آخر این وضعیت امروز برای نیروی دریایی ما است، زیرا ناوگان آمریکا از برتری قابل توجهی برخوردار است. و اگر گرایش های موجود در میزان تحویل  کشتی های جدید  و ساخت سلاح و تجهیزات نظامی ادامه یابد ، در آینده نزدیک، ناوگان چین نیز برتری قابل توجهی نسبت به ما کسب خواهد کرد."

کنستانتین سیوکوف به اهمیت تجربه دفاع استراتژیک ناوگان روسیه در بالتیک در طول جنگ جهانی اول و تجربه ناوگان ترکیه در همان دوره اشاره کرد. این کارشناس اشاره کرد  حصول موفقیت حتی برای ضعیف ترین ناوگان در صورت تکیه بر سیستم قدرتمند مواضع دفاعی در مناطق جزیره ای و تنگ ، ممکن است. به گفته وی ، اکنون اوضاع دریا از لحاظ ویژگی های خود به آنچه در جنگ جهانی اول وجود داشت، نزدیک است.

کارشناس روس یادآور شد که اکنون سیستم های موشکی ساحلی وجود دارد ، به عنوان مثال "کالیبر" و "اونیکس" که دامنه شلیک آنها به اندازه برد استفاده جنگی از هواپیماهای مستقر در عرشه کشتی ها بوده و حدود 300 کیلومتر است. سیوکوف همچنین موشک هایپرسونیک "زیرکن" را به یاد آورد که برد شلیک آن تا هزار کیلومتر است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: هواپیماهای مستقر در  ناو هواپیمابر آمریکایی می توانند به صورت  گروه های بزرگی به فاصله ای حداکثر تا 700 کیلومتر حمله کنند ، بنابراین ناو هواپیمابر برای حمله به اهداف مهم در اعماق روسیه باید تا  فاصله 450 تا 500 کیلومتری به سواحل روسیه نزدیک شود و  بنابراین ، در تیررس سیستم های موشکی ساحلی دوربرد قرار خواهد داشت.

وی در ادامه می نویسد: "گزینه جایگزین می تواند استفاده از فرودگاه های ساحلی برای نیروی هوایی آباشد. این از یک طرف قابلیت عملیاتی نیروی هوایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و از طرف دیگر مزیت اصلی هواپیماهای مستقر در ناو هواپیما بر یعنی وابسته نبودن آنها به  فرودگاه های ساحلی را از بین می برد.

علاوه بر این ، این متخصص مین های باند پهن را به یاد آورد که آنها را می توان در بخش های عمیق آب نصب کرد. اگر از این سلاح ها تا عمق حداکثر پنج هزار متری استفاده شود ، ایجاد "تهدید مینی" در آن مکان هایی که ناوهای هواپیمابر خارجی می توانند کار کنند امکان پذیر خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала