آمریکا دوباره از نقش چینی ها در همه گیری ویروس کرونا سخن می گوید

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoآمریکا دوباره از نقش چینی ها در پیدایش ویروس کرونا سخن می گوید
آمریکا دوباره از نقش چینی ها در پیدایش ویروس کرونا سخن می گوید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، اطلاعاتی را برای اثبات فرضیات و احتمالات موجود درباره آغاز همه گیری ویروس كرونا از آزمایشگاه های چین منتشر كرد.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو بیانیه خود را خطاب به بازرسان سازمان بهداشت جهانی که این هفته برای بررسی علل شیوع ویروس کرونا وارد چین شده بودند، ایرادکرد.

پمپئو در بیانیه ای کتبی خودخاطرنشان ساخت: "مقامات ایالات متحده امروز اطلاعات جدیدی در مورد فعالیت های در داخل آزمایشگاه های دولتی چین در سال 2019 ارائه می دهند." وی گفت:" از جمله  ایالات متحده با اساس لازم  بر این باور است که چندین محقق قبل از اولین مورد گزارش شده ابتلا به کووید 19 در تابستان 2019 در موسسه ویروس شناسی ووهان بیمار شدند".

مجلس ایران خواستار پیشگیری از ورود ویروس جهش یافته کرونا به کشور شد - اسپوتنیک ایران
مجلس ایران خواستار پیشگیری از ورود ویروس جهش یافته کرونا به کشور شد

علاوه بر این، وی خاطرنشان كرد كه حداقل از سال 2016، این موسسه ویروس خفاش RaTG13 را مطالعه كرده است كه بیش از 96٪ با کووید 19 یکسان است. به گفته وی ، این موسسه گزارشی در مورد "آزمایش های افزایش عفونت یا کشندگی" ویروس ارائه نداده است. پمپئو همچنین ادعا می کند که موسسه ویروس شناسی چین با تحقیقات نظامی مرتبط است. پمپئو در بیانیه ای گفت: "اگرچه موسسه ویروس شناسی ووهان به عنوان یک موسسه غیرنظامی معرفی می شود ، اما در زمینه نشریات و پروژه های مخفی با ارتش چین همکاری کرده است."

پمپئو گفت: "می شد از همه گیری بیماری کووید 19 جلوگیری کرد. هر کشور مسئول  در چند روز پس از شیوع کرونا  ، کارشناسان بهداشتی جهان را به ووهان دعوت می کرد." وی درخواست خود را برای دسترسی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به کلیه تاسیسات ، داده های آزمایشگاهی ، کارمندان ، شاهدان عینی و شاکیان تکرار کرد.

ایالات متحده قبلاً نیز این سوءظن را مطرح کرده بود که ویروس کرونا از آزمایشگاههای چین منشا گرفته است ، اما ادعای خود را ثابت نکرده بود. ادعاهای فعلی پمپئو نیز  بر اساس اسناد معتبر نیست. چین این اتهامات را رد می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала