پمپئو از فلزاتی سخن گفت که انتقال آنها به ایران تحریم می شود

© REUTERS / Andrew Harnikپمپئو از فلزاتی سخن گفت که انتقال آنها به ایران تحریم می شود
پمپئو از فلزاتی سخن گفت که انتقال آنها به ایران  تحریم می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده 15 نوع فلز را شناسایی کرده که انتقال آنها به ایران مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب در بیانیه مایکل پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا  که روز جمعه منتشر شد، اعلام شده است.

در این بیانیه آمده است "برنامه های هسته ای، موشکی بالستیک و نظامی ایران همچنان تهدیدی برای امنیت جهانی است. من برای مقابله با این تهدیدها دامنه تحریم های وزارت امور خارجه در مورد فلزات و ایرانرا گسترش می دهم. - امروز، وزارت امور خارجه آمریکا  15 ماده خاص را که در برنامه های هسته ای ، موشکی و نظامی ایران استفاده می شوند، شناسایی کرده است.. کسانی که آگاهانه چنین موادی را به ایران منتقل می کنند اکنون تحت تحریم قرار می گیرند. "

ایران - آمریکا؛ یک ژانویه آتشین   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران - آمریکا؛ یک ژانویه آتشین

پیشتر وزارت خارجه آمریکا از اعمال تحریم علیه سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران خبر داد.

این تحریم‌ها به دلیل فعالیت‌هایی که کمک مادی به تأمین، فروش و انتقال سلاح به ایران و از ایران را تسهیل می‌کند، اعمال می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: که اشاعه تسلیحات متعارف ایران تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و بر اساس شواهد، ایران همچنان به حمایت نظامی و انتقال تسلیحات به سوریه، لبنان، عراق، یمن و دیگر مناطق ادامه می‌دهد.

علاوه بر این، تحریم‌هایی نیز علیه شرکت "Jiangyin Mascot Special Steel Co" چین و "Accenture Building Materials" امارات اعمال شده است. واشنگتن مشکوک است که این شرکت‌ها در تأمین فولاد ایران دخالت دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала