در نظر است صدها سند محرمانه "پرونده روسیه" در امریکا قابل دسترسی شود

© Sputnik / Kmccoy / wikipedia.orgسنای آمریکا
سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده آمریکا قصد دارند صدها سند محرمانه در "پرونده روسیه" درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را که دونالد ترامپ در آن برنده شد ، ازحالت سریت خارج کنند.

به گزارش لسپوتنیک، این مطلب را شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به نقل از منابع خود در مجلس سنای آمریکا  اطلاع داده است.

طبق اطلاعات فاکس نیوز، این اسناد شامل شهادت ها ، متن های تند نویسی شده  و مصاحبه های مختلف خواهد بود. خاطرنشان می شود که مطالبی که قبلاً در دسترس نبوده اند روز جمعه منتشر می شوند.

ترامپ متهمان پرونده روسیه را عفو کرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ متهمان "پرونده روسیه" را عفو کرد

پیش از این ، ویلیام بار ، دادستان کل آمریکا گفته بود که تحقیقات درباره اقدامات FBI در "پرونده روسیه" در دوره حکومت دولت جدید آمریکا ادامه خواهد یافت. به گفته وی ، دادستان جان دورهام به عنوان مشاور ویژه در این پرونده منصوب شده است. بار گفت که تحقیقات بر روی اقدامات مأموران FBI که در "پرونده روسیه" کار کرده اند متمرکز خواهد شد.

در آوریل 2019 ، رابرت مولر ، دادستان ویژه ایالات متحده ، گزارشی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 منتشر کرد. در این گزارش آمده است كه مسكو در روند انتخابات آمریكا دخالت كرده است ، اما در اثبات سوءظن موجود در مورد ارتباط طرف روسی و ترامپ توفیق حاصل نشده است. بعداً ، دادگاه فدرال واشنگتن رأی داد که ارتباط "کارخانه ترول" با مقامات روسیه نیز اثبات نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала