تکرار ادعاهای ضد ایرانی پمپئو

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر مایک پمپئو
مایک پمپئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو:همکاری ایران و القاعده کشورهای اروپای غربی را تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بیلد»، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا به تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود ادامه داده و ایران را بار دگر متهم به همکاری با سازمان تروریستی « القاعده» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) کرد و متذکر شد که این همکاری برای  امنیت کشورهای اروپای غربی خطرناک است.

وزارت خارجه روسیه: ایران مطلقا پایگاه القاعده نیست  - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه روسیه: ایران مطلقا پایگاه القاعده نیست

پمپئو در این خصوص گفت:« همکاری و تعامل سازمان تروریستی  «القاعده» با جمهوری اسلامی ایران  خطر آشکاری برای کشورهای اروپای غربی و از جمله آلمان است».

شایان ذکر است که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به ادعای اخیر پمپئو گفت که پمپئو سعی دارد با دروغ هایش به شکل رقت باری، شکست های خود در سیاست خارجی آمریکا در چهار سال گذشته را توجیه کند و این کار را هر بار با یک دروغ بزرگ تر پیش می برد. او در حالی ایران را به همکاری با القاعده و تروریسم متهم می کند که ایران سال هاست چه در جنگ تحمیلی چه با هدایت سیاسی، فکری و مالی رهبران آمریکا در مرزهایش و نیز در داخل نسبت به دانشمندان و متخصصانش قربانی تروریسم است. اما هیچکس فریب این صحنه آرایی را نمی‌خورد. تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب مایک پمپئو در خاورمیانه بودند. هیچ کدام از ایران نبودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала