سخنان ترامپ پس از استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا

© REUTERS / CARLOS BARRIAبیانیه ترامپ پس از استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا
بیانیه ترامپ پس از استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، بار دیگر خشونت را محكوم کرده و خواستار آشتی شد اما در مورد استیضاح خود در مجلس نمایندگان هیچ توضیحی نداد و آنرا تفسیر نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس دولت آمریکا در یک پیام ویدئویی گفت: "من می خواهم خشونتی را که در هفته گذشته دیدیم محکوم کنم ... خشونت انبوه مردم با آنچه من اعتقاد دارم و هر آنچه جنبش ما از ان دفاع می کند، تناقض دارد."

ترامپ بر لزوم تمرکز بر منافع کل کشور تأکید کرد و از همه آمریکایی ها خواست "با غلبه بر احساسات لحظه ای و زودگذر" متحد شوند.

رئیس جمهور ایالات متحده در پیام تصویری خود همچنین با اشاره به مسدود شدن حساب های کاربری اش در شبکه های اجتماعی ، از حملات بی سابقه به آزادی بیان خبر داد. وی گفت: "این اوقات سخت و دشوار است. تلاش برای سانسور ،" لغو "و قرار دادن همشهریان ما در لیست سیاه اشتباه و خطرناک است."

رئیس دولت از هموطنانش  خواست "به حرفهای یکدیگر گوش دهند" و سعی نکنند "یکدیگر را ساکت کنند".

پلوسی: ترامپ در دامن زدن به شورش مقصر است و باید برود - اسپوتنیک ایران
پلوسی: ترامپ در دامن زدن به شورش مقصر است و باید برود

وی همچنین اطلاع داد  كه به مقامات فدرال دستور داده است كه در شرایط دریافت گزارش هایی درباره خطر وقوع ناآرامی های جدید در واشنگتن و سراسر كشور ، از همه منابع و امکانات برای حفظ نظم استفاده كنند. وی افزود که "هزاران" سرباز گارد ملی در حال ورود به واشنگتن هستند تا "انتقال ایمن، بی خطر وبدون حادثه قدرت " را تأمین کنند.

علاوه بر این ، ترامپ قول داد که مسئولین ناآرامی های اخیر در کاخ کنگره پاسخگو باشند و بازخواست شوند.

اوایل روز چهارشنبه ، مجلس نمایندگان ترامپ را به اتهام تحریک ناآرامی استیضاح کرد. وی اولین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده شد که دو بار توسط مجلس نمایندگان کنگره استیضاح شده است.

برای برکناری زودهنگام ترامپ از قدرت ، استیضاح وی در سنا نیز ضروری است ، اما میچ مک کانل رئیس مجلس سنای آمریکا گفت که سناتورها تا پایان انقضای دوره حکومت رئیس فعلی دولت در 20 ژانویه به این کار نخواهند پرداخت.

هواداران جمهور فعلی آمریکا روز 6 ژانویه  اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره (کاپیتول) در پایتخت آمریكا حمله كردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک مامور پلیس نیز پس از زخمی شدن درگذشته است. همچنین کایپتول متحمل خسارات مادی شده است. این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در كنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات سنا خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده اند.

حزب دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ، رهبر فعلی این کشور را مقصر آنچه اتفاق افتاده، می داند . در همین راستا ، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا قطعنامه ای را برای استیضاح و برکناری رئیس جمهور از سمت خود صادر کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала