حمایت جمهوری خواهان از استیضاح ترامپ

© REUTERS / Danny Wildحمایت جمهوری خواهان از استیضاح ترامپ
حمایت جمهوری خواهان از استیضاح ترامپ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از 20 نماینده کنگره از حزب جمهوری خواه خواتسار استیضاح عضو حزب خود دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سي ان ان، در مجلس نمایندگان امریکا، تعداد جمهوری خواهانی که می توانند از قطعنامه استیضاح ترامپ حمایت کنند، در حال افزایش است. منبع دیگری از این شرکت تلویزیونی این اطلاعات را تأیید کرد و افزود که تعداد این قانونگذاران از 10 تا 25 نفر است.

مجلس نمایندگان از پنس می خواهد ترامپ را از قدرت برکنار کند - اسپوتنیک ایران
مجلس نمایندگان از پنس می خواهد ترامپ را از قدرت برکنار کند

سی.ان.ان یادآوری می کند که پیش از این سه کنگره جمهوری خواه در حمایت از استیضاح ترامپ صحبت کرده اند. حتی میچ مک کانل رهبر جمهوری خواه سنا ترامپ را به خطاکاری متهم کرده و اعتراف کرده استیضاح "به خلاص شدن از شر ترامپیسم در حزب کمک خواهد کرد."

پیش از این در قطعنامه ای از معاون رئیس جمهور امریکا "پنس" خواسته است تا از بیست و پنجمین اصلاحیه قانون اساسی درباره عدم توانایی رئیس دولت در انجام وظایف خود استفاده کند. در این حالت، پنس با حمایت اکثر اعضای دولت می تواند ترامپ را برکنار و جای او را تا زمان تصویب کنگره در این تصمیم بگیرد.

دموکراتها تهدید می کنند که اگر پنس از قطعنامه پیشنهادی پیروی نکند، دونالد ترامپ را در مجلس نمایندگان به اتهام تحریک اغتشاشات استیضاح می کنند. علاوه بر این، مجلس سنای کنگره ممکن است زمان کافی برای رسیدگی به اتهامات قبل از استعفا ترامپ در ۲۰ ژانویه را نداشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала