دمکرات‌ها رأی کافی برای استیضاح ترامپ دارند

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس کنگره
مجلس کنگره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود 218 نماینده مجلس از قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ حمایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «پولیتیکو»، دست کم 218 نماینده مجلس از قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ حمایت کردند. این تعداد رأی برای تأیید سند جهت رأی گیری در مجلس نمایندگان آمریکا کافی خواهد بود.

این لایحه در مجلس نمایندگان مطرح شده و ترامپ را به «تشویق به شورش» متهم می‌کند و مدعی می‌شود که او فعالانه هواداران خود را به خشونت در جریان حمله به ساختمان کنگره آمریکا تشویق کرده است.

نانسی: ترامپ، بنده رئیس جمهور روسیه است - اسپوتنیک ایران
پلوسی: ترامپ، بنده رئیس جمهور روسیه است

این دومین تلاش دموکرات‌های مجلس نمایندگان به رهبری نانسی پلوسی برای استیضاح دونالد ترامپ است. استیضاح قبلی که مرتبط با «موضوع اوکراین و اتهام سوء استفاده از قدرت برای مطامع سیاسی و انتخاباتی بود» با مخالفت سنا که در کنترل جمهوری خواهان است به نتیجه نرسید.

در جلسه روز دوشنبه ۱۱ ژانویه دموکرات‌ها ابتدا لایحه‌ای را ارائه کردند که در صورت تصویب، از مایک پنس، معاون ترامپ درخواست می شد با برگزاری جلسه کابینه و رای‌گیری درباره متمم ۲۵ قانون اساسی تصمیم‌گیری کند.

این متمم به معاون رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد که در صورت ناتوانی رئیس‌جمهور از انجام وظایفش به دلایلی مانند ناتوانی به خاطر مشکلات جسمی یا روحی جای او را بگیرد.

حمله به کنگره در روز شش ژانویه که هم‌زمان با جلسه سنا برای تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات رخ داد، چند کشته بر جای گذاشت و از همان رو موضوع برکناری فوری ترامپ از قدرت از سوی دموکرات‌ها مطرح شد. نانسی پلوسی ترامپ را «تهدید» برای دموکراسی آمریکا و قانون اساسی اعلام کرده است.

در صورت حمایت از قطعنامه از سوی مجلس نمایندگان، دو سوم اعضای سنا نیز باید بعدا به آن رأی بدهند که فقط 19 ماه ژانویه از تعطیلات برخواهند گشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала