توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه مسدود کرد

© AP Photo / Patrick Semansky توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه مسدود کرد
 توییتر حساب کاربری  ترامپ را برای همیشه مسدود کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توییتر به دلیل "خطر تحریک بیشتر به خشونت" حساب کاربری دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را به صورت دائمی مسدود کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره در این شبکه اجتماعی آمده است:"پس از بررسی دقیق پست های اخیر @ realdonaldtrump و زمینه ای که پیرامون آنها وجود دارد ، ما به دلیل خطر تحریک بیشتر به خشونت ، این حساب کاربری را به صورت دائمی مسدود کردیم. <...> با توجه به وقایع وحشتناک این هفته ، ما روز چهارشنبه به روشنی اعلام کردیم که موارد بیشتر نقض قوانین توییتر می تواند منجر به چنین اقداماتی شود".

توییتر یادآوری می کند که هیچ حساب کاربری بالاتر از قوانین نیست و از این شبکه اجتماعی نمی توان برای تحریک خشونت استفاده کرد.

واکنش کاربران ایرانی به حوادث اخیر پیرامون ترامپ - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران ایرانی به حوادث اخیر پیرامون ترامپ

در بیانیه افزوده است: "انتشار طرح های اعتراضات مسلحانه در آینده در توییتر و خارج از آن آغاز شده است ، از جمله پیشنهاداتی برای حملات بیشتر و جدیدتر  به کاخ کنگره ایالات متحده ودیگر ساختمان های دولتی در مرکز  ایالت ها در 17 ژانویه 2021".

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  پس از مسدود کردن حساب کاربری وی توییتر ، "عصبانی شد" و " حالت دیوانگی به وی  دست داد". این مطلب را  روزنامه پولیتیکو به نقل از یک منبع در دولت آمریکا  اطلاع داده است.

روز چهارشنبه ، هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره در پایتخت آمریكا حمله كردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک مامور پلیس نیز پس از زخمی شدن درگذشته است. همچنین کایپتول متحمل خسارات مادی شده است. این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در كنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات سنا خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала