آغاز گشت زنی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل روسیه در منطقه قطب شمال

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز گشت زنی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل روسیه در منطقه قطب شمال
 آغاز گشت زنی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل روسیه در منطقه قطب شمال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنت برایت وایت، وزیر نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد نیروی دریایی ایالات متحده گشت زنی منظم را در نزدیکی سواحل روسیه در قطب شمال آغاز می کند تا "مانع پیشروی مسکو در مناطق دوردست شمالی شود".

به گزارش اسپوتنیک، ، وزیر نیروی دریایی آمریکا گفت: در سال های آینده ، واشنگتن برای به چالش کشیدن "ادعاهای" روسیه و همچنین چینی ها در منطقه مجبور خواهد شد "با پشتکار بیشتری" در قطب شمال عمل کند.

بریت وایت در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده باید "عملیاتی برای اطمینان از آزادی دریانوردی" را در سواحل شمالی روسیه آغاز کند ، وضعیت را با اوضاع دریای چین جنوبی مقایسه کرد که در آنجا چین و تعدادی از کشورهای منطقه دچار اختلافات ارضی  هستند.

وی گفت: "مسیرهای دریایی در شمال قابل کشتیرانی می شود ، نیروی دریایی ایالات متحده قصد دارد آزادی کشتی رانی را برای شرکای ما تضمین کند." وزیر نیروی دریایی آمریکا چنین راهبردی را "موضع شجاعانه تر" و "حق" و "وظیفه" ایالات متحده به عنوان "نیروی دریایی مسلط در جهان" خواند.

سیستم راداری - اسپوتنیک ایران
رصد ناوگان دریایی آمریکا در دریای سیاه توسط «استراتگیا» روسی

برایت وایت افزود: مزیت اصلی ایالات متحده در منطقه زیردریایی های این کشوراست. به گفته وی ، در شرایطی که روسیه ناوگان یخ شکن دارد ، و چین در حال ساخت چنین کشتی هایی با چنان سرعتی است که ایالات متحده "نمی تواند از پس ان بر آید " ، واشنگتن ممکن است به اجاره کشتی های یخ شکن از متحدان تا زمانی بپردازد که آنها را خود بسازد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه قبلاً اظهار داشت که ایالات متحده در حال افزایش کشتی های جنگی خود در منطقه قطب شمال است. به گفته وی ، اوضاع نظامی - سیاسی منطقه در شرایط رقابت کشورهای پیشرو جهان برای دسترسی به منابع و شبکه مواصلات  حمل و نقل پیچیده است. وزیر دفاع روسیه متذکر شد که روسیه برای تقویت توانایی دفاعی خود در قطب شمال و تامین منافع ملی ، ناوگان شمالی خود را به طور فعال توسعه  می دهد

وزارت خارجه روسیه نیز ابراز نگرانی کرد که ایالات متحده فعالیت های نظامی خود را در منطقه قطب شمال  برنامه ریزی می کند. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که مسکو طرفدار آن است  که منطقه قطب شمال عرصه همکاری صلح آمیز باقی بماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала