امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل

© Sputnik / Vladimir Astapkovichهمکاری عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل
همکاری عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سودان و آمریکا "توافق ابراهیمی" را امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان از امضای "توافق ابراهیم" در راستای روند عادی سازی روابط با اسرائیل خبر داد.

آخرین درخواست عربستان و اسرائیل از ترامپ برای مبارزه با ایران  - اسپوتنیک ایران
آخرین درخواست عربستان و اسرائیل از ترامپ برای مبارزه با ایران

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان در حساب توئیتر خود نوشت:" آمریکا و سودان "توافق ابراهیمی" را امضا کردند. ناصر الدین عبدالباری وزیر دادگستری سودان و ستیو منوچین وزیر دارایی آمریکا نمایندگان دو طرف در این امر بودند

استیون منوچین رئیس خزانه داری آمریکا ، اوایل روز چهارشنبه برای اولین بار به سودان وارد شد. در این سفر از منوچین بخاطر حذف سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم تشکر شد و آنها همچنین در مورد روابط دو جانبه بین ایالات متحده و سودان در زمینه های مالی و سرمایه گذاری گفتگو کردند.

در اواخر ماه اکتبر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط توافق کرده اند. در اواخر ماه نوامبر، یک هیئت اسرائیلی از سودان بازدید کرد و در مورد مسائل امنیتی و ضد تروریسم گفتگو کرد.

سودان پس از امارات، بحرین و مراکش به چهارمین کشور پیوستن به روند عادی سازی با اسرائیل که توسط دولت ایالات متحده آغاز شد، پیوست. مجموعه اسناد توافقنامه امضا شده میان اعراب و اسرائیل "توافقنامه صلح ابراهیمی" نامگذاری شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала