سپاه پاسداران سقوط هواپیمای اوکراینی را در رابطه با ماجراجویی های آمریکا دانست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سپاه پاسداران
سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای به مناسبت سالروز سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در نزدیکی تهران ، اعلام کرد"ماجراجویی های تروریستی امریکا اتفاق تلخ هواپیمای اوکراینی را رقم زد".

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، دربخشی از این بیانیه آمده است:با گذشت یک سال از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که پس از ماجراجویی وجنایت تروریستی امریکا و متعاقب آن ضربه موشکی به پایگاه تروریست ها در عین الاسد و شرایط جنگی منطقه رخ داد؛ همچنان فراق فرزندان عزیز ملت ایران غم و اندوهی عمیق را در دل های همگان گذاشته است.

در این بیانیه خاطر نشان شده  است:بار سنگین فراق فرزندان عزیز ایران بسیار سخت و اندوهبار است  و این اتفاق تلخ که در پی ماجراجویی های ضد انسانی و اقدامات تروریستی امریکا در منطقه به وقوع پیوست؛  بار دیگر اوج خباثت و کینه‌توزی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران را به اثبات رساند و قلبهای مردم شهید پرور ایران را جریحه دار و  اندوهگین کرد.

روحانی بر ضرورت محاکمه مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد  - اسپوتنیک ایران
روحانی بر ضرورت محاکمه مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تأکید کرد

در پایان این بیانیه با ابراز تاسف و تاثر عمیق آحاد فرماندهان ، مسئولین و کارکنان  پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به وقوع این حادثه دردناک و ابراز همدردی مجدد با خانواده های معظم شهدا و تاکید بر بهره گیری از گزارش های کمیته های تخصصی بررسی حادثه و رفع کاستی ها و معایب برای جلوگیری از حوادث  و وقایع مشابه تاکید شده است :سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی  برخاسته از بطن مردم  و خادم ، پیشمرگ ، هم درد و شریک غم و شادی هموطنان در تمامی صحنه ها بوده وخواهد بود وملت شریف و فهیم ایران نیز با درک و تحمل سختی های ناشی از دشمنی ها و توطئه‌های  نظام سلطه و استکبار ،مصمم تر از گذشته در پی کنار زدن دشمنان از مسیر پرافتخار و آینده درخشان فراروی بوده و انتقام سخت  از آنان نیز دستور کار پاسداران انقلاب و مجاهدان مومن امت اسلامی خواهد بود.

هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین 8 ژانویه سال گذشته چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. 176 نفردر این حادثه جان باختند: شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала