روحانی بر ضرورت محاکمه مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تأکید کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روحانی بر ضرورت محاکمه مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد
روحانی بر ضرورت محاکمه مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که لازم است مسببین سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی تهران در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند.

به گزارش اسپوتنیک، رییس‌جمهوری ایران گفت:  از همان وقتی که گزارش‌ها درباره حادثه هواپیما آمد ما گفتیم که باید مسائل به مردم گفته شود. از همان ابتد ما تاکید داشتیم که مسببین حادثه باید در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند و امروز هم بر این موضوع اصرار داریم.

​روحانی افزود: قوه قضاییه در دادگاه عادلانه حتما مسببین را محاکمه می‌کند و مردم هم در جریان قرار بگیرند. هفته گذشته پرداخت خسارت را بدون درنظر گرفتن ملیت در دولت تصویب کردیم؛ البته این پرداخت خسارت تاثیری در محاکمه مسببین این حادثه نمی‌گذارد و باید انجام شود.

هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین 8 ژانویه سال گذشته چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. 176 نفردر این حادثه جان باختند: شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала